حوثی‌های یمن برای دومین روز متوالی به فرودگاه نجران عربستان حمله کردند

حوثی‌های یمن از حمله دیگری به فرودگاه نجران در عربستان سعودی خبر داده و دولت عربستان خواستار موضعگیری قاطع جامعه جهانی در مورد ایران و گروه‌های وابسته به آن شده است.

روز چهارشنبه، ۱ خرداد (۲۲ مه)، تلویزیون المسیره، متعلق به حوثی‌ها به نقل از “ارتش و کمیته‌های مردمی یمن” گزارش کرد که “در واکنش به ادامه حملات ائتلاف متجاوز سعودی در ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف کشورمان ، فرودگاه نجران در جنوب عربستان با پهپاد قاصف K۲ هدف حمله قرار گرفته است.” براساس این گزارش، حمله به فرودگان نجران در ساعات بامداد روز چهارشنبه صورت گرفته است.

خبرگزاری تسنیم در ایران، به نقل از “یک منبع نظامی یمنی” گفته است که “عملیات هجومی یگان پهپادی” محل نگهداری هواپیماهای نظامی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در فرودگاه نجران را هدف قرار داده است. نجران در جنوب عربستان واقع است. تسنیم نام و سمت این منبع نظامی را گزارش نکرده است.

این دومین حمله پهپادی حوثی‌ها به فرودگاه نجران طی دو روز اخیر است. روز گذشته شبه‌نظامیان حوثی گفتند که به یک انبار تسلیحات و مهمات در فرودگاه نجران حمله کرده‌اند و منابع نظامی سعودی نیز برخورد یک پهپاد حامل مواد منفجره به “تاسیسات غیرنظامی” در استان نجران را تایید کردند. خبرگزاری تسنیم گفته است که حمله روز گذشته “نیروی هوایی ارتش یمن” به فرودگاه نجران آتش سوزی گسترده‌ای ایجاد کرد.

نقل از بی بی سی