سخنگوی شورای نگهبان اختیارات روحانی را بیش از دیگر روسای جمهور ایران دانست

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در ایران به درخواست حسن روحانی برای گرفتن اختیارات ویژه برای اداره کشور واکنش نشان داده و نیاز به چنین اختیاری را تایید نکرده است.

آقای کدخدایی در حساب توییتری خود گفته است که به حسن روحانی اختیارات بیشتری در مقایسه با روسای جمهور پیشین ایران داده شده است. او از اینکه “ظرفیت این اختیارات گسترده برای حل مشکلات” استفاده شده باشد، از خود تردید نشان داده است.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران دو روز پیش در یک سخنرانی ضمن شرح فشار ناشی از تحریم های آمریکا و مقایسه آن با جنگ ایران و عراق برای اداره کشور گفته بود “به چنین اختیاراتی نیاز داریم”.

آقای روحانی گفته بود در دوره جنگ با عراق “شورای عالی پشتیبانی جنگ ایجاد شد و همه اختیارات در دست این شورا بود و حتی مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه نیز در تصمیم‌گیری آن شورا دخالتی نداشتند، امروز هم در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم”.

این اولین بار است که آقای روحانی خواستار دریافت اختیارات ویژه برای اداره کشور و دولت جمهوری اسلامی ایران می شود. او پیش از این گفته بود از آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی خواسته بود حالا که ” ایران در شرایط جنگ اقتصادی” قرار دارد، خود رهبر “فرماندهی” این جنگ را به عهده بگیرد اما آیت الله خامنه ای این پیشنهاد را رد کرده است.

نقل از بی بی سی