بالاگرفتن بحث بدحجابی در قم

معاون نیروی انتظامی می‌گوید “حجاب و عفاف” در قم رعایت نمی‌شود و مکارم شیرازی این وضعیت را “بلایی بزرگ” می‌خواند. با آغاز ماه رمضان انتقاد شخصیت‌های مذهبی قم از پوشش زنان و جوانان در این شهر افزایش یافته است.

ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید شیعیان، هشدار داده که “مسئله حجاب امروز از یک موضوع صرفا مذهبی فراتر رفته و به یک مسئله سیاسی برای مقابله با اصل نظام تبدیل شده است”.

سایت خبری شفقنا صبح دوشنبه، ششم خرداد (۲۷ مه) گزارش داد که این مرجع تقلید در یکی از سخنرانی‌های خود به مناسبت ماه رمضان از این که عده‌ای فقط از مسائل اقتصادی صحبت می‌کنند گلایه کرده و گفته که از مسائل فرهنگی نیز نباید غافل شد. او افزود: «مسائل بدحجابی و بی‌حجابی آن هم در قم بلای بزرگی است.»

انتقاد از پوشش زنان و جوانان در شهر مذهبی قم سابقه‌ای طولانی دارد. محمدسعید منتظرالمهدی٬ معاون اجتماعی نیروی انتظامی، زمانی به خبرگزاری فارس گفته بود که به رغم چهل برابر شدن گشت‌های ارشاد “حجاب و عفاف” در قم رعایت نمی‌شود.

حدود ده روز پیش نیز جعفر سبحانی، از دیگر مراجع تقلید شیعیان، مسئولان را سرزنش کرد که به وضع پوشش زنان توجه نمی‌کنند و گلایه داشت ک “وضع حجاب قم در شان این شهر مقدس نیست”.

قل از دویچه وله