نیروی انتظامی با بی حجابی برخورد می کند نه بدحجابی

جانشین معاون حقوقی و امور مجلس ناجا، در واکنش به مقاله ای که برخورد نیروی انتظامی با مسئله حجاب را مورد انتقاد قرار داده بود، اعلام کرد که امروز نیروی انتظامی نه با بدحجابی بلکه با بی حجابی برخورد می کند.

قانون حجاب اجباری در ایران، از لحظه تصویب تاکنون همواره مورد انتقاد قرار گرفته است، در آخرین واکنش به این موضوع، انتشار مقاله ای به قلم عباس عبدی است که امروز پلیس ایران به آن واکنش نشان داد. بر اساس گزارش خبرگزاری ایرنا، سه شنبه ۲۸ می ۲۰۱۹، سلیمان ملک زاده درباره انتشار مقاله ای در رسانه ها با عنوان «قانون حجاب را کامل اجرا کنید، اگر می توانید» به قلم عباس عبدی، گفت: در خبر منتشر شده به تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی اشاره و نوشته شده که این تبصره مربوط به حجاب شرعی است که ربطی به داشتن و نداشتن روسری ندارد بر اساس آن بیرون بودن مو نیز اشکال دارد برای دختران ۹ سال و بیشتر هم باید اجرا شود اگر می توانید اجرا کنید و اگر نمی توان اجرا کرد پس اصلاح کنید …. این در حالی است که در تبصره ماده ۶۳۸، قانون گذار به طور واضح جرم انگاری و عنوان کرده زنانی که بدون حجاب در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند، به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه و یا از ۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار ریال جزای نقدی محکوم شوند.

وی، شرایط مجرم و تصمیم محاکم قضایی را در مجازات نهایی مجرم تعیین کننده دانست.

ملک زاده در ادامه بیان کرد: امروز نیروی انتظامی نه با بدحجابی بلکه با بی حجابی برخورد می کند.

آخرین مورد از برخورد نیروی انتظامی با بدحجابی و نه بی حجابی، می توان به تجمع دانشجویان دانشگاه تهران طی روزهای اخیر اشاره کرد، آنها به افزایش محدودیت های پوششی و حضور گشت ارشاد در محوطه این دانشگاه، اعتراض کردند که با برخورد فیزکی و بازداشت به آنها پاسخ داده شد.

جانشین معاون حقوقی و امور مجلس ناجا، درباره طرح ناظر در برخورد با بی حجابی در وسایل نقلیه توضیح داد: چنانچه رانندگان یا سرنشینان یک خودرو کشف حجاب کرده باشند، در ابتدا برای آن ها پیامک ارسال می شود تا به پلیس امنیت اخلاقی مراجعه کنند. پس از مراجعه افراد ما موظف به بررسی هستیم چرا که ممکن است فرد تعمدا چنین کاری نکرده باشد اما در برخی مواقع فرد متجری به این موضوع است؛ این امر در حال حاضر توسط پلیس انجام و پیگیری می شود و تعهدات لازم را از افراد می گیرد و در صورت تکرار، فرد برای تصمیم گیری به مراجع قضایی معرفی می شود.

نقل از العربیه