سریال اسرائیلی «تهران» برنده جایزه «امی» بهترین سریال درام شد

سریال اسرائیلی «تهران» در بخش بین‌الملل جوایز امی، جایزه بهترین درام را برنده شد.

این سریال اسرائیلی که یک فصل آن پخش شده است، ماجرای یک دختر اسرائیلی ایرانی‌تبار را روایت می‌کند که به‌ عنوان جاسوس موساد و به منظور خرابکاری در برنامه اتمی حکومت اسلامی ایران به تهران می‌رود اما حین ماموریت، در سرزمین کودکی‌اش گیر می‌کند و ضمن کشف ریشه‌های محلی خود، با گروهی از ایرانی‌ها روابطی دوستانه برقرار می‌کند.

دانا ادن، یکی از تهیه‌کنندگان سریال تهران، پس از دریافت جایزه امی گفت: «تهران فقط یک سریال ملی و متعلق به کشور اسرائیل نیست؛ بلکه به درک و شناخت انسان‌هایی می‌پردازد که در پشت خطوط به عنوان دشمن شما شناخته می‌شوند.»

او ابراز امیدواری کرد که مردم ایران و اسرائیل رابطه بهتری داشته باشند و افزود: «فصل دوم این سریال در حال ساخت است و با بازیگران ایرانی که در خارج از ایران‌اند، همکاری می‌کنیم. ما با بسیاری از افرادی که از دست حکومت فعلی جمهوری اسلامی ایران به سراسر جهان مهاجرت کرده و پناهنده شده‌اند، در ارتباطیم و دریافته‌ایم که نقاط اشتراک بسیار زیادی داریم.»

تولید سریال هشت قسمتی تهران از ۲۸ اکتبر ۲۰۱۹ آغاز شد. این سریال در آتن، پایتخت یونان، فیلمبرداری شد و به دو زبان‌ عبری و فارسی است.

سریال تهران هم با تمجیدها و هم با انتقادهای بسیاری مواجه شده است. برخی این سریال را نمونه‌ای تازه از نمایش ایران معاصر می‌دانند و برخی دیگر معتقدند که بازی‌ها و وقایع باورناپذیر و اغراق‌شده سبب شده است مخاطب ایرانی از این سریال دور شود.

برگرفته ای از سایت ایندیپندنت فارسی،۲۵ نوامبر ۲۰۲۱