برگزاری تجمع اعتراضی برگزار شد

یکشنبه ۵ دی، شماری از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد در شهرهای اهواز و اصفهان در مقابل ساختمان این صندوق و در شهر دامغان در مقابل دفتر امور بازنشستگی این شهر، جمعی از نیروهای شرکتی پایگاه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت استان قم ابتدا مقابل ساختمان دانشگاه علوم پزشکی و سپس در مقابل ساختمان استانداری قم، گروهی از بازنشستگان مخابرات در مقابل ساختمان وزارت ارتباطات، تنی چند از بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی در اهواز در خیابان‌های این شهر و شماری از سرایداران و خدمتگزاران مدارس استان تهران در مقابل ساختمان مجلس در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

تجمع این شهروندان در شهرهای اهواز و اصفهان در مقابل ساختمان این صندوق و در شهر دامغان در مقابل دفتر امور بازنشستگی این شهر برگزار شد.

بازنشستگان معترض در این تجمعات، با در دست داشتن پلاکاردها و سر دادن شعارهایی از جمله “نه مجلس نه دولت، نیستن به فکر ملت” خواهان تحقق مطالبات معیشتی و حقوقی خود شدند.

تجمع نیروهای مراکز خدمات جامع سلامت استان قم
به گزارش ایلنا، امروز یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰، جمعی از نیروهای شرکتی پایگاه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت استان قم، ابتدا مقابل ساختمان دانشگاه علوم پزشکی و سپس در مقابل ساختمان استانداری قم دست به تجمع زدند.

یکی از کارکنان حاضر در این اجتماع صنفی گفت: اعتراض امروز نیروهای شرکتی پایگاه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت استان قم که در واقع از همه مزایای قانونی کار بی‌بهره‌اند، برای مشخص شدن وضعیت شغلی آن‌ها برپا شد. این کارکنان خواستار حذف مراکز خصوصی بهداشت و عقد قرارداد مستقیم همانند همکاران ایثارگر خود هستند.

او گفت: با گذشت ۵ تا ۱۰سال از سابقه فعالیت آن‌ها در مراکز خدمات جامع سلامت استان قم، هنوز اقدامی درجهت تبدیل وضعیت شغلی آن‌ها صورت نگرفته است. از ابتدای شیوع کرونا این نیروها تمام وقت پای کار بوده و امیدوار بودند مصوبه تبدیل وضعیت شغلی آن‌ها در مجلس و دولت به تصویب برسد که هنوز خبری نیست.

یکی دیگر از کارکنان شرکتی پایگاه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت استان قم در ادامه گفت: کارکنان مراکز خدمات جامع سلامت نگرانند که با ادامه این روند، امینت شغلی و معیشتی ما در معرض خطر قرار بگیرد.

او افزود: سالهاست با حقوق نابرابر در سخت‌ترین شرایط و استرس‌زا به کار مشغول بوده‌ایم و در این راه شماری از همکاران خود را بر اثر کرونا از دست داده‌ایم با این حال علارغم پیگیری‌های زیاد در بهبود وضعیت شغلی‌مان، هنوز نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.

تجمع بازنشستگان مخابرات
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰، شماری از بازنشستگان مخابرات در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات خود، در مقابل ساختمان وزارت ارتباطات تجمع کردند.

تجمع مستمری بگیران تأمین اجتماعی در اهواز
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰، شماری از بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی در اهواز در خیابان‌های این شهر دست به راهپیمایی و تجمع اعتراضی زدند.

بر اساس این گزارش تجمع این شهروندان در اعتراض به سطح نازل حقوق و مستمری‌ها ،مشکلات بیمه تکمیلی و وضعیت بد معیشتی خود، صورت گرفته است.

تجمع پرسنل خدماتی مدارس
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰، شماری از سرایداران و خدمتگزاران مدارس استان تهران در مقابل ساختمان مجلس تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع این شهروندان در اعتراض به وضعیت بد معیشتی خود صورت گرفته است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۷ دسامبر ۲۰۲۱