برگزاری تجمع اعتراضی

طی روز گذشته و روز پنجشنبه ۳ شهریورماه، شماری از اهالی روستای بناف از توابع شهرستان کازرون در این روستا و جمعی از شهروندان در همدان مقابل آرامگاه بوعلی سینا، در اعتراض به کمبود و قطعی مکرر آب دست به تجمع اعتراضی زدند. همچنین روز جاری، کامیون‌داران و رانندگان کامیون شاغل در معادن شهرستان قروه با توقف فعالیت‌های شغلی خود دست به اعتصاب زدند.

معترضان شعارهایی همچون «مسوول بی‌کفایت استعفا استعفا»، «همشهری همشهری غیرتت رو نشون بده» و «استاندار استعفا استعفا» سر دادند.

یکی از معترضان با دست‌نوشته با عنوان «خواسته مردم خوب همدان رسیدگی به مشکل بی‌آبی است» در کنار یک بطری خالی جلب توجه‌ می‌کرد.

این تجمع که حدود ۴۰ دقیقه به طول انجامید با مداخله پلیس پایان یافت. لازم به ذکر است شامگاه سه شنبه نیز تجمع مشابهی در مقابل فرمانداری همدان برگزار شد. همدان از هشت روز پیش با قطعی گسترده آب در برخی مناطق مواجه شد. پیش‌بینی می‌شود سد اکباتان هم از هفته آینده از مدار خارج شود.

همچنین ویدئویی در شبکه های اجتماعی در رابطه با ضرب وشتم یک شهروند زن توسط ماموران نیروی انتظامی در جریان تجمع اعتراضی شب گذشته شهروندان در همدان منتشر شده است.

تجمع اهالی روستای بناف کازرون
امروز پنجشنبه ۳ شهریورماه ۱۴۰۱، شماری از اهالی روستای بناف از توابع شهرستان کازرون، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در این روستا دست به تجمع اعتراضی زدند.

طبق گفته اهالی این روستا ۱۵ روز است آنها از آب آشامیدنی محروم هستند و در وضعیت بسیار نامناسبی بسر می‌برند.

طی روزهای اخیر، شهرهای همدان و شهرکرد نیز با قطعی طولانی مدت آب آشامیدنی مواجه شده‌اند.

اعتصاب کامیونداران در قروه
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز پنجشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۱، کامیون‌ داران و رانندگان کامیون شاغل در معادن شهرستان قروه با توقف فعالیت‌ های شغلی خود دست به اعتصاب زدند.

بر اساس این گزارش، این افراد نسبت به نحوه محاسبه کرایه حمل پوکه معدنی از سریش‌آباد قروه در استان کردستان به سایر نقاط کشور، بدون در نظر گرفتن نوع کامیون، مسافت و سایر تعرفه‌ها اعتراض دارند و خواهان رسیدگی به مطالبات خود شده‌اند.

معترضان همچنین نسبت به عدم توزیع عادلانه بار، عدم رعایت منافع رانندگان، کاهش سهمیه سوخت، افزایش مبلغ عوارضی‌ها و بی‌توجهی مسئولان به مطالبات مزدی و صنفی این قشر معترض هستند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)،۲۶ اگوست ۲۰۲۲