برگزاری تجمع اعتراضی

طی روز گذشته و شنبه ۱۲ شهریور، شماری از بازنشستگان اراک در مقابل دفتر نماینده مجلس این شهر، جمعی از کارگران شهرداری کوت عبدالله در مقابل استانداری خوزستان و همچنین در مقابل شورای شهر کوت عبدالله و گروهی از اهالی روستای اندریان از توابع شهرستان ورزقان در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، امروز شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱، جمعی از کارگران خدمات شهری و فضای سبز شهرداری کوت عبدالله، در مقابل استانداری خوزستان و همچنین ساختمان شورای شهر کوت عبدالله تجمع کردند.

کارگران معترض اظهار داشتند: پیمانکار جدید در ماه‌های اول شروع به کار، حقوق و بیمه را به موقع پرداخت می‌کرد؛ اما پس از چندی، به روال پیمانکاران سابق شهرداری کوت عبدالله، حقوق کارگران را به تعویق انداخته است.

این کارگران افزودند: ۳ ماه حقوق و بیمه از پیمانکار سابق و پیمانکار جدید طلب داریم اما پیمانکار پاسخگو نیست و اقدامی در این راستا انجام نمی دهد.

تجمع بازنشستگان معترض در اراک
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱، شماری از بازنشستگان اراک در مقابل دفتر نماینده مجلس این شهر دست به تجمع اعتراضی زدند.

بازنشستگان معترض در جریان این تجمع، ضمن سر دادن شعارهایی از قبیل “دولت خیانت می کند، مجلس حمایت می کند”، خواستار رسیدگی به وضعیت نامناسب معیشتی و اجرای کامل همسان‌سازی حقوق و مستمری‌ها شدند.

تجمع اهالی روستای اندریان ورزقان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز جمعه ۱۱ شهریور ۱۴۰۱، اهالی روستای اندریان از توابع شهرستان ورزقان، در اعتراض به فعالیت غیراصولی و تخریبی بهره بردار معدن طلای اندریان، تجمع اعتراضی برپا کردند.

شهروندان معترض در این تجمع با سر دادن شعارهایی خواهان بسته شدن این معدن شدند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)،۴ سپنامبر ۲۰۲۲