بیانیه سه نهاد حقوق بشری به اتحادیه های کارگری و سازمانهای مدافع حقوق انسان

به اتحادیه های کارگری و سازمانهای مدافع حقوق انسان در سراسر جهان


سرکوب اعتراضات مردم و فعالیتهای سیاسی و مدنی در ایران طی هفته های گذشته شدت یافته است. مقامات امنیتی جمهوری اسلامی دهها فعال کارگری، مدافعین حقوق زن، فعالین دانشجویی، نویسندگان، بهائیان، وکلا، طرفداران محیط زیست، مدافعین حقوق حیوانات و همچنین و شهروندانی که در مراسم جشن و سرور شرکت داشته اند را دستگیر و برای آنها احکام زندان و شلاق صادر کرده اند. از جمله موارد سرکوبهای اخیر احکام زندان و شلاق علیه نیشکر هفت تپه و فعالین کارگری که حق و حقوق خود را مطالبه کرده اند، بازداشت وسیع فعالین حقوق زنان، احکام ظالمانه و طولانی زندان و شلاق برای زنانی که مخالف حجاب اجباری و تبعیض جنسیتی بوده اند، احکام زندان و شلاق برای کسانی که در مراسم روز جهانی کارگر شرکت داشته اند، بازداشت گروهی کسانی که به کشتار وحشیانه سگها معترض بوده اند، بازداشت روزنامه نگاران و کسانی که حامی فعالین کارگری بوده اند، دستگیری کسانی که با صدور بیانیه خواهان استعفای خامنه ای شده اند، مجازات فعالین دانشجویی که اعتراضات کارگری را مورد حمایت قرار داده اند، اجرایی کردن طرح محرومیت زندانیان از درمان و پولی کردن آن، توطئه گری در زندان علیه زندانیان و ضرب و شتم آنها بوده است.
آنچه ما درهفته های گذشته شاهد بوده ایم رویکرد عمومی یک رژیم ضد مردمی و سرکوبگر است که در مقابل میلیونها مردمی که خواهان سرنگونی اش هستند، راهی جز خشونت و سرکوب در مقابل خود نمی یابد. به میزانی که اعتراضات مردم برای پیگیری حقوق خود بیشتر شده است، تلاشهای سرکوبگرانه جمهوری اسلامی هم برای عقیم گذاشتن این مبارزات از طریق دستگیری و صدور احکام زندان شدت یافته است.
آنچه مردم ایران در این شرایط سخت و بسیار حساس از شما انتظار دارند این است که نسبت به دستگیری و مجازات فعالین مدنی و اجتماعی در ایران ساکت ننشینید. اتحادیه های کارگری بارها و بارها به پایمال کردن حقوق انسانی در ایران اعتراض کرده اند و خواستهای کارگران و مردم را مورد حمایت گرم خود قرار داده اند و اکنون هم انتظار داریم این فشارها را بیشتر کنید. به هر طریق ممکن و از جمله ارسال نامه اعتراضی به مقامات جمهوری اسلامی نسبت به این جنایات و بی حقوقی ها واکنش نشان دهید. امروز بستگان دستگیر شدگان در ایران با انتشار ویدئوهایی در باره دستگیری عزیزانشان از همه مردم ایران و جهان انتظار دارند که خواهان آزادی آنها شوند.
ما بارها گفته ایم که جمهوری اسلامی نه نماینده مردم ایران بلکه حکومت سرکوب مردم ایران است. تروریسمی که جمهوری اسلامی در سطح بین المللی نمایندگی می کند همان تروریسمی است که این رژیم چهل سال تمام علیه مردم ایران بکار گرفته و نتیجه مستقیمش قتل دهها هزار مخالف سیاسی حکومت توسط جمهوری اسلامی بوده است. از نظر ما هر گونه سازش و مماشات دول غربی با جمهوری اسلامی به معنای این است که دست این رژیم را در سرکوب آزادیخواهان و مبارزین آزاد گذاشت. اجازه ندهید که چنین اتفاقی بیفتد. بگذار همه دول غربی خود را تحت فشار همه شما انسانهای شریف و آزادیخواه جهان برای انزوای سیاسی جمهوری اسلامی بدانند.
ما امضا کنندگان این نامه از همه شما انتظار داریم که ما را در کارزار جهانی علیه بساط سرکوبگری حکومت اسلامی همراهی کنید. شما نیز می توانید با اعلام حمایت از خواستهای زیر ما را در متوقف کردن موج جدید سرکوب در ایران یاری دهید.
ما امضاء کنندگان این نامه بر نکات زیر تاکید داریم:
– احضارها، پیگردها و محاکمات تحت عنوان اتهامات امنیتی باید فورا متوقف شود. بازداشت شدگان نیشکر هفت تپه، بازداشت شدگان اول ماه مه ، معلمان دربند، فعالین حقوق زنان و زنان معترض زندانی و تمامی زندانیان سیاسی باید فورا آزاد شوند.
– ما دادگاههای ناعادلانه ای را که برای بازداشت شدگان نیشکر هفت تپه، فعالین کارگری و فعالین سیاسی و اجتماعی برپا شده بشدت محکوم می کنیم. قرار وثیقه و تمامی احکام امنیتی صادر شده برای کارگران، معلمان و فعالین اجتماعی باید فورا لغو شوند.
– شلاق به مثابه جنایت قرون وسطایی حکومت اسلامی باید ممنوع اعلام شود. ما دستگاه قضایی جمهوری اسلامی با قوانین جزایی اسلامی اش را به عنوان دستگاهی در خدمت منافع سرمایه داران و علیه کارگران محکوم میکنیم.
– تجمع، تشکل، اعتصاب، آزادی بیان و عقیده، برگزاری مراسم روز جهانی کارگر و برابری کامل زن و مرد حقوق پایه ای کلیه مردم است.
– جمهوری اسلامی باید از سازمان جهانی کار و تمام مراجع بین المللی اخراج شود.
با ما همراه شوید تا صدای کارگران، زنان، دانشجویان، فعالین محیط زیست، معلمان، پرستاران، جوانان و دانشجویان و همه شهروندانی باشیم که تاوان حق خواهی خود را با سرکوب و احکام زندان و شلاق جمهوری اسلامی میدهند. آینده از آن مردم ایران است. دوست و یاور این مردم باشید و از مبارزات کارگران،‌زنان و مردم آزاده در ایران به گرمی حمایت کنید.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی( CFPPI)
کمپین برای آزادی کارگران زندانی( Free Them Now )
کمیته بین المللی علیه اعدام
۱ سپتامبر ۲۱۰۹