برگزاری تجمعات اعتراضی

چهارشنبه بیست و هفتم تیرماه، جمعی از حواله داران شرکت مدیران خودرو در تهران و گروهی از کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری با برگزاری تجمع اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. همچنین روز گذشته، اهالی روستای رباط پشت بادام از توابع شهرستان اردکان و جمعی از شهروندان شهر طرق‌ رود در شهرستان نطنز دست به تجمع زدند.

این شهروندان اعلام کردند که مبلغ حواله خرید خودرو به طور کامل توسط این افراد پرداخت شده است اما این شرکت، مجدداً درخواست پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان از آنان دارد و نیز هشدار داده اند که در صورت عدم پرداخت، قرارداد فسخ میشود.

معترضین با در دست داشتن بنرهایی خواستار برخورد با شرکت مدیران خودرو و بازگرداندن مبالغ اضافی و غیرقانونی اخذ شده توسط این شرکت شدند.

تجمع اعتراضی کارگران نفت و گاز آغاجاری
به گزارش ایلنا، امروز چهارشنبه بیست و هفتم تیر ۱۴۰۳، گروهی از کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان مدیریت این شرکت، دست به تجمع زدند.

یکی از این کارکنان از عدم تحقق مطالبات خود خبر داد و گفت: بیش از یکسال است که کارکنان رسمی نفت در سایت‌های مختلف اعتراض می‌کنند اما صدای آن‌ها از سوی مسئولان وزارت نفت شنیده نمی‌شود؛ وزیر نفت وعده‌هایی داده بود که تا امروز این وعده‌ها جامه عمل نپوشیده است، ما خواسته‌ ای جز تحقق این وعده‌ها نداریم.

این کارکنان خواستار “حذف سقف حقوق، حذف محدودیت حق سنوات بازنشستگی، اجرای کامل ماده ۱۰ قانون نفت، پرداخت بک پی ماده ۱۰، بازنگری در اساسنامه صندوق بازنشستگی و حفظ استقلال و تمامیت این صندوق” هستند.

به گفته این کارکنان، بیش از دو سال است که مسئولان در مورد اجرای ماده ۱۰ قانون نفت وعده می‌دهند اما خبری از این اجرا نیست.

تجمع اعتراضی شهروندان در طرق رود
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز سه شنبه بیست و ششم تیرماه، جمعی از شهروندان شهر طرق‌ رود در شهرستان نطنز، در اعتراض به فعالیت معادن سنگ تراورتن در منطقه حفاظت شده کرکس، تجمع کردند و خودرو حامل سنگ‌های معدن در این منطقه را متوقف کردند.

اعتراض این شهروندان به مشکلات محیط زیستی از جمله الودگی هوا، آب و خاک در این منطقه صورت گرفته است.

در این گزارش آمده است؛ فعالیت های معادن سنگ های ساختمانی چند دهه است که در کوهستان های شهرستان نطنز به ویژه در منطقه کرکس کوه بدون توجه به قوانین محیط زیستی در حال انجام است. گرد و غبار حاصل از برش سنگ اثرات ناگواری را نیز بر زمینهای کشاورزی و باغات اطراف گذاشته است.

تجمع اهالی روستای رباط پشت بادام
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز سه شنبه بیست و ششم تیر ۱۴۰۳، شماری از شهروندان در روستای رباط پشت بادام از توابع شهرستان اردکان دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، این شهروندان با تجمع در مقابل پاسگاه انتظامی روستا، نسبت به حفر یک چاه عمیق در محدوده روستا اعتراض کردند.

آنها بیان کردند که حفر این چاه، در آینده نزدیک میتواند ضربه مهلکی به تمام مزارع، آبگاه ها، قنات ها و چشمه سارها وارد کند و آینده آبی این روستای کویری را با خطر بزرگ کم آبی مواجه کند.

معترضین همچنین نسبت به بی توجهی مسئولین و عدم پاسخگویی بانیان حفر این چاه گلایه دارند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۸ جولای ۲۰۲۴