زینب جلالیان، زندانی سیاسی در یزد از ملاقات با خانواده محروم شد

«زینب جلالیان»، زندانی سیاسی در زندان یزد و محکوم به حبس ابد، به دستور وزارت اطلاعات از حق ملاقات حضوری با خانواده‌اش محروم شد.

به گزارش شبکه حقوق‌بشر کردستان، این زندانی سیاسی کُرد که هفدهمین سال حبس خود در زندان مرکزی یزد را می‌گذراند‌، اخیرا با دستور وزارت اطلاعات از حق ملاقات با خانواده محروم شده است.

او از پنج سال پیش به‌دنبال انتقال به زندان یزد، تاکنون تنها یک بار موفق به انجام ملاقات با خانواده‌ خود شده است.

هفته گذشته پس از ارائه درخواست ملاقات خانم جلالیان با خانواده‌اش، مسوولین زندان از ممنوع‌الملاقات شدن او به دستور وزارت اطلاعات خبر داده‌اند.

تعدادی از بستگان این زندانی سیاسی که برای انجام ملاقات با او از ماکو به یزد حرکت کرده بودند، پس از اطلاع از ممنوع‌الملاقات شدن این زندانی سیاسی در نزدیک شهر اصفهان، مجبور به بازگشت به ماکو شدند.

زینب جلالیان همچنین پنجشنبه ۵مهر۱۴۰۳، پس از ماه‌ها تحمل درد پهلوی سمت راست، با دو دست‌بند و یک پابند به بیمارستان فرخی یزد منتقل و علی‌رغم اعتراض ماموران زندان و پرسنل بیمارستان این زندانی سیاسی را مجبور کرده‌اند با دست‌بند و پابند آزمایش سی‌تی اسکن را انجام دهد.

زینب جلالیان، فعال سیاسی کُرد است که در سال ۱۳۸۸ به‌اتهام محاربه از طریق عضویت در گروه پژاک به اعدام محکوم شد. محکومیت او در سال ۱۳۹۰ به حبس ابد کاهش یافت.

خانم جلالیان از سال ۱۳۸۶ در زندان به سر می‌برد و سنگین‌ترین حکم محکومیت را در میان زندانیان سیاسی زن دارد.

برگرفته از سایت ایران وایر، ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۴