فاتح شریف ابوالامین، «رهبر» حماس در لبنان، در حمله هوایی اسرائیل کشته شد

حماس اعلام کرد که فاتح شریف ابوالامین، رهبر این گروه در لبنان، در حمله هوایی اسرائیل در جنوب لبنان کشته شده است.

به گزارش نشریه تایمز اسرائیل، این گروه شبه نظامی مورد حمایت جمهوری اسلامی همچنین گزارش داد که تعدادی از اعضای خانواده او نیز در این حمله جان باخته‌اند.

حماس در این بیانیه‌ اعلام کرد: «فاتح شریف ابوالامین، رهبر حماس در لبنان و عضو رهبری این جنبش در خارج از کشور»، به همراه همسر، پسر و دخترش در حمله‌ای که خانه آنها را در اردوگاه آوارگان فلسطینی «الباس» در جنوب شهر صور، در ساعات اولیه روز دوشنبه هدف قرار داد، کشته شدند.

در حالی که اسرائیل فشار نظامی علیه «متحدان جمهوری اسلامی» در منطقه را شدت می‌بخشد، «جبهه خلق برای آزادی فلسطین» نیز گفت که سه رهبر آن در حمله‌ای به منطقه «کولا» در بیروت کشته شدند.

شاهدان رویترز گفتند که این حمله طبقه بالای یک ساختمان آپارتمانی را هدف قرار داد.

ارتش اسرائیل بلافاصله اظهار نظری نکرد.

حمله روز دوشنبه به منطقه کولا به نظر اولین حمله در محدوده شهری بیروت بود. سوری‌هایی که از بمباران اسرائیل در جنوب لبنان فرار کرده بودند، طبق گفته ساکنان منطقه، روزها زیر یک پل در این محله می‌خوابیدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، افزایش مکرر حملات اسرائیل علیه شبه‌نظامیان حزب‌الله در لبنان و حوثی‌ها در یمن نگرانی‌هایی را در مورد گسترش درگیری‌های خاورمیانه و کشیده شدن حکومت ایران و ایالات متحده، اصلی‌ترین متحد اسرائیل، به این درگیری‌ها برانگیخته است.

ایالات متحده بر راه‌حل دیپلماتیک برای درگیری در لبنان تأکید کرده اما نیروهای نظامی خود را نیز در منطقه تقویت کرده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان از جنگ تمام‌عیار در خاورمیانه جلوگیری کرد، گفت: «باید این‌طور باشد.»

او گفت که با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، گفتگو خواهد کرد.

برگفته ای از سایت صدای امریکا بخش فارسی، ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۴