فرار مدیران و مسئولان حکومت اسلامی شدت گرفته است

به گزارش کیهان لندن، فرار مدیران و مسئولان فاسد جمهوری اسلامی و بستگان آنها به خارج از کشور تشدید شده و نظام در سرپوش گذاشتن روی این واقعیت ناکام مانده است.

مسئولان و مدیرانی که در دو سال اخیر از ایران فرار کرده اند

– امرداد ۱۳۹۸ سالار آقاخانی متهم اصلی پرونده فساد در بانک مرکزی متواری شد. او عامل بانک مرکزی در توزیع ارز بوده است و در پروندهای که احمد عراقچی معاون پیشین بانک مرکزی، نیز متهم است، به عنوان متهم ردیف اول به صورت غیابی محاکمه میشود.

-زمستان ۱۳۹۷ بهزاد مریدی مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و یکی از دوتابعیتی ها از ایران گریخت و به کانادا رفت.

-اول مهرماه ۱۳۹۷ یکی از مسئولان دوتابعیتی شرکت پالایش و پخش فرآورده که مسئول فروش فرآورده های نفتی کشتی ها در منطقه بوشهر (بانکرینگ) بود پس از اختلاس چند ده میلیارد تومانی به گرجستان فرار کرد.

-هفتم مهرماه ۱۳۹۷، دادستان تهران خبر داد که فرهاد زاهدی فر متهم پروندهی موسسه «سکه ثامن» یک روز قبل از تشکیل پرونده قضایی از کشور فرار کرده است. این متهم چند روز پیش از آن همسرش را از کشور خارج کرده بود.

-در جریان رسیدگی به اتهامات باقری درمنی معروف به «سلطان قیر» مشخص شد پنج نفر از همدستان او فراری هستند. مشخصات متهمان فراری افشا نشد اما به گفته مقامهای قضایی، ۴ کارشناس رسمی دادگستری، ۲ سردفتر اسناد رسمی و ۲ کارمند بانک ملی با او همدست بودهاند.

-هشتم آبان ۱۳۹۶، جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خبر داد که متهم ۵۰۰ میلیارد تومانی پرونده «صندوق ذخیره فرهنگیان» از کشور گریخت. بیش از ۲۰ نفر در این ارتباط دستگیر شدند.

-اول دیماه ۱۳۹۶، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اعلام کرد یکی از مدیران مالی بخش اکتشافات وزارت نفت متهم به ۱۰۰ میلیارد تومان اختلاس سه ساعت پس از احضار از ایران گریخت. این فرد بیش از ۳۰ سال کارمند وزارت نفت بود.

-شهرام جزایری از پیشکسوتان دزدی و اختلاس اواسط سال ۹۷ در مرز ایران و ترکیه در حالی که در یک کامیون پنهان شده بود و قصد خروج از کشور داشت دستگیر شد.

-چهارم شهریور نیز محسنی اژه ای اعلام کرد «م. ر» دست راست وزیر صنعت، معدن و تجارت در حالی که قصد خروج از کشور را داشت بازداشت شد.

-۱۶ امرداد ۹۷ خبرگزاری فارس از دستگیری استاندار کرمان به همراه چند تن دیگر هنگام خروج غیرقانونی از کشور خبر داد.

اینها فقط بخشی از فهرست فرارهای موفق و ناموفق است که رسانهای شده و یا خبر آن به بیرون درز کرده وگرنه احتمال اینکه شمار فراریها از جمله وابستگان نزدیک نظام بسیار بیش از اینهاست اصلاً دور از ذهن نیست.