روضه‌های نوروزی سران حکومت اسلامی

ملا حسن روحانی رییس دولت اسلامی ایران به شیوه‌ی سخنرانی منبری، پیامی که نزدیک به بیست دقیقه به درازا کشید را به مناسبت نوروز داد که از تلویزیون‌های حکومتی پخش شد.
این پیام روضه مانند با بخشی از سلام‌های «زیارت امین الله» به زبان عربی آغاز شد و سلام‌ها به زبان فارسی از خانواده‌های شهدا و جانبازان تا کشورهای همسایه ادامه یافت.

او نوروز را شرایط اعتدال نامید و ادامه داد سال ۹۷ سال  پیروزی بر تروریسم و پیروزی در دادگاه‌های بین‌المللی است. اما با یادآوری فشارهای گسترده و ناکامی‌های فراوان در سال گذشته، راهپیمایی ۲۲ بهمن را پیروزی مردم دانست و گفت مشکلات از بیرون از ایران وارد شده است که با ضعف مدیریت افزایش یافته است. او گفت که آحاد مردم باید در میدان باشند و غیبت یک نفر هم برای ما خطرناک است.
این سخنان تا پانزده دقیقه ادامه یافت و او کسانی را که دنبال بهانه جویی هستند را مایه خوشحالی دشمن خواند و با لحن التماس‌آمیز از همه‌ی مسئولین خواست که زبان به شکایت نگشایند تا جایی که سخنانش را با دعا برای جلوگیری از عیب جویی و بد اخلاقی، و درخواست عنایت برای خودش پایان داد.

ملا علی خامنه‌ای رهبر حکومت اسلامی نیز پیام نوروزی خود را به شیوه‌ی منبری اجرا نمود.


اگرچه پیدا نیست چگونه علی خامنه‌ای همزمان از شکوفایی و نابودی صنعت و اقتصاد یاد می‌کند، اما او گفت من شعار امسال را رونق تولید اعلام می‌کنم.

خامنه‌ای گفت سال پر ماجرایی را گذراندیم و از نقشه‌های دشمنان و تحریم‌های شدید گذشتیم. او راه‌پیمایی ۲۲ بهمن را نشان پیروزی و همچنین افتتاح پالایشگاه بندرعباس و فازهای صنعت گاز در جنوب کشور را نشان توانایی دانست.
اما او گفت مشکل اصلی و مسئله فوری و جدی کشور همچنان مشکل اقتصادی است و بخشی از آن به مدیریت نارسا برمیگردد. مشکل کارخانه‌ها و تعطیل شدن آن‌ها به آن باز می گردد و مشکل از توسعه تولید ملی است.
اگرچه پیدا نیست چگونه علی خامنه‌ای همزمان از شکوفایی و نابودی صنعت و اقتصاد یاد می‌کند، اما او گفت من شعار امسال را رونق تولید اعلام می‌کنم.

خامنه‌ای اگرچه گفت که درباره شعار سال گذشته کم‌کاری شده است و درست اجرا نشده است اما تولید معنی ویژه‌ای دارد که در سخنرانی‌های آینده‌اش خواهد گفت!

گزارش از خبرگاه
خبرگزاری حزب سکولار دموکرات ایران