گلناز هاشم‌زاده برنده جایزه ادبی صلح دیتون آمریکا شد

به گزارش سایت ایران وایر، گلناز هاشم‌زاده، نویسنده ایرانی مقیم سوئد برنده «جایزه ادبی صلح دیتون» برای تازه‌ترین رمانش شد. خبرگزاری آسوشیتدپرس روز چهارشنبه ۱۷ مهرماه با اعلام این خبر نوشت گلناز هاشم‌زاده از سوی هیات داوران جایزه ادبی صلح دیتون در بخش داستان سال ۲۰۱۹ برنده جایزه ده هزار دلاری شده است.

جایزه ادبی صلح دیتون در آمریکا هر ساله در دو بخش داستان و غیرداستان برندگانی را از مجموعه کتاب‌های برتر همان سال انتخاب می‌کند. امسال گلناز هاشم‌زاده برای کتاب «دارایی‌های ما» در بخش داستان برگزیده شد و همچنین کتاب «برخاسته از نفرت» نوشته الی ساسلو، روزنامه‌نگار آمریکایی برنده بخش غیرداستانی این جایزه شد.

کتاب «دارایی‌های ما» دومین رمان خانم هاشم‌زاده است که به زبان سوئدی در سال ۲۰۱۸ منتشر شد که استقبال فراوانی از سوی مخاطبان به همراه داشت. این رمان از زبان زن میان سالی ایرانی روایت می‌شود که پس از انقلاب ۵۷ مجبور به ترک کشور شد، به سوئد مهاجرت کرد و اکنون در میان‌سالگی مبتلا به بیماری سرطان شده است. نام انگلیسی کتاب «What We Own» است.

اولین رمان گلناز هاشم‌زاده به نام «او من نیست» ترجمه شده که در سال ۲۰۱۲ در سوئد و به زبان این کشور منتشر شد. او نویسنده ۳۶ سال‌های است که در زمان کودکی به همراه والدین‌اش به سوئد مهاجرت کرده است.