عبدالمجید تبون رئیس‌جمهوری الجزایر شد اما تظاهرات در الجزایر ادامه دارد

نهاد مستقل انتخابات درالجزائر روز جمعه ۱۳ دسامبر ۲۰۱۹ اعلام کرد که عبدالمجید تبون توانست با کسب اکثریت آراء برنده انتخابات شده و با به دست آوردن ۵۸ درصد آراء رئیس‌جمهوری جدید الجزائر شود.

عبدالقادر بن قرینه ۱۷٫۳۸ درصد آراء و علی بن فلیس علی نیز ۱۰٫۵۵ درصد از آراء را کسب کردند و در نتیجه انتخابات به دور دوم کشیده نخواهد شد و عبدالمجید تبون رئیس‌جمهوری الجزائر شد.

۴۱ درصد الجزائری‌های واجد شرایط در این کشور و ۳۹ درصد الجزائری‌های خارج از کشور رای دادند تا نرخ مشارکت در این دوره از انتخابات به ۳۹٫۸۳ درصد برسد.

در کنفرانس خبری که برای اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۹ الجزایر برگزار شد، نهاد مستقل انتخابات از نقش ارتش در برگزاری انتخابات و برقراری امنیت در روز رأی‌گیری تقدیر کرد. این نهاد همچنین اعلام کرد که الجزائر وارد دوره جدیدی از دموکراسی و تحقق خواست ملت شده است.

تبون پیش از این در برخی مراکز انتخاباتی از رقیبش عبدالقادر بن قرینه پیش افتاده بود. جنبش مردمی که عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهوری پیشین را وادار به استعفا کرده بود، از شرکت در این انتخابات سرباز زد.

الجزائری‌های معترض امروز و همزمان با اعلام نتایج انتخابات، برای چهل و سومین هفته متوالی به خیابان‌ها آمدند. آنها به پنج کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری اعتراض کرده و آنها را افراد نظام سابق می‌دانند.

منبع: سایت العربیه به زبان فارسی