کمیته مبارزه با فساد: ۱۳۰ پرونده فساد در دادگاه های اقلیم کردستان عراق تشکیل شده است

کمیته مبارزه با فساد اقلیم کردستان اعلام کرد: در سال جاری ۷۵ پرونده فساد به دادگاه های حکومت اقلیم کردستان ارسال شده و مورد رسیدگی قرار گرفته اند. همچنین بیش از دو ماه است که لایحه اصلاح قانون تشکیل کمیته مبارزه با فساد تقدیم پارلمان کردستان شده ولی تاکنون در دستور کار پارلمان قرار نگرفته است.کمیته مبارزه با فساد امروز طی کنفرانسی مطبوعاتی فعالیت‌های خود در پرونده های مبارزه با فساد را تشریح کرد.

“مشیر رشید ابراهیم” مسئول حقوقی این کمیته طی کنفرانس اعلام کرد که بصورت کلی ۱۳۰ پرونده پرونده فساد در راهروهای دادگاه های اقلیم در حال بررسی هستند و تنها در سال ۲۰۱۹، ۷۵ پرونده فساد به دادگاه ها تقدیم شده که از بین آنها ۴۱ پرونده منجر به حکم دستگیری و ۳۴ مورد هم منجر به اعلام حکم برائت گشته است، همچنین ۵۵ پرونده تشکیل شده طی سالیان گذشته کماکان در حال بررسی در دادگاه می باشد. وی همچنین اعلام کرد، در کلیت پرونده هایی که تقدیدم دادگاه شده اند، ۵۹ مورد مربوط به استان اربیل، ۴۳ مورد مربوط به استان سلیمانیه و ۲۴ مورد مربوط به استان دهوک بوده است.

در این کنفرانس “سرخیل هاسم” مدیر روابط عمومی کمیته اعلام کرد: از تاریخ ۱۶ اکتبر سال ۲۰۱۹ لایحه اصلاح قانون تشکیل کمیته مبارزه با فساد به پارلمان کردستان (عراق) ارسال شده، ولی تاکنون در دستور کار پارلمان قرار نگرفته و این در حالی‌ست که این اصلاحیه به صورت جدید آن متضمن افزایش اختیارات و اختصاص نیازمندی های این کمیته در مبارزه با فساد می‌باشد. وی همچنین لزوم تشکیل دادگاهی مجزا برای بررسی پرونده های فساد را جهت تسریع در روند کار این پرونده ها متذکر شد.

منبع سایت روژنیوز (کرد زبان – اقلبم کردستان)، دوشنبه – ۲۳ دسامبر ۲۰۱۹
ترجمه و تنظیم از خبرگاه