چهار ماه معوقه دستمزد ۲۸۰ کارگر شهرداری امیدیه

عدم پرداخت معوقات مزدی کارگران شهرداری امیدیه به چهار ماه رسید. به گفتهٔ کارگران بهرغم وعده‌های داده شده مبنی بر بهبود اوضاع در ماه‌های منتهی به پایان سال؛ هنوز هیچ اقدامی برای پرداخت معوقات حقوقی کارگران صورت نگرفته است.

منابع کارگری در شهرداری امیدیه می‌گویند: «۲۸۰ کارگر قراردادی مجموعه شهرداری امیدیه به دلیل آنچه «کمبود منابع مالی» عنوان می‌شود؛ بیش از ۴ ماه است حقوق و مزایا دریافت نکرده‌اند. همچنین وضعیت شغلی دو نفر از کارگران تعلیقی واحد فضای سبز شهرداری مشخص نیست.»

به گفته یکی از کارگران به رغم وعده‌های داده شده درخصوص پرداخت معوقات حقوقی کارگران، هنوز هیچ اقدامی ازسوی شهرداری جهت پرداخت این مطالبات صورت نگرفته و علاوه بر آن از هفدهم آذر ماه وضعیت شغلی دو نفر از کارگران واحد فضای سبز که به بهانه خوردن صبحانه با دستور شفاهی شهردار تعلیق از کار شده‌اند، نیز مشخص نشده است.

به گفته او: «بخش عمده‌ای از مشکلات شهرداری امیدیه پرداخت نشدن به‌موقع مطالبات شهرداری از سوی شرکت نفت است. به همین دلیل شهرداری برای جبران کسری منابع مالی مزدی؛ آنها را با تاخیر پرداخت می‌کند.»

این کارگر در ادامه از پیگیری مداوم خود و سایر همکارانش برای وصول مطالبات خود سخن گفت و افزود: «وصول مطالبات کارگران و هزینه‌های جاری شهرداری امیدیه نیاز به پیگیری اعضای شورای شهر دارد که آنهم با اختلافات پیش آمده بین اعضای شورای شهر فعلا قابل پیگیری نیست.»

«بهنام منجی» عضو شورای اسلامی شهر امیدیه روز ۲۶ آذرماه با تایید معوقات مزدی کارگردان شهرداری امیدیه گفته بود: «دلیل پرداخت نشدن حقوق کارگران وصول نشدن طلب ۱۴ میلیاردی شهرداری از شرکت نفت است. این موضوع باعث ایجاد مشکلات زیادی در شهرداری شده است. در عین حال عوارضی که از طریق استانداری و سایر نهادها دریافت می‌کنیم، جوابگوی مطالبات کارگران و هزینه‌های جاری شهرداری نیست.»

منبع: سایت ایران وایر، ۲۶ دسامبر ۲۰۱۹