حمله هوایی به مقر گردان‌های حزب الله عراق در الانبار. الحشد الشعبی: این حمله هوایی کار نیروهای امریکایی بوده است

یک منبع امنیتی از حمله هوایی به مقر تیپ ۴۵ الحشد الشعبی (گردانهای حزب الله عراق) در منطقه القائم واقع در استان الانبار خبر داد.

سازمان الحشد الشعبی عراق اعلام کرد پهپادهای امریکایی مقر تیپ ۴۵ حشد را در غرب استان الانبار مورد هدف قرار داده است.

سایت رسمی الحشد الشعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پهپادهای امریکایی امشب مقرهای متعلق به تیپ ۴۵ حشد را در منطقه القائم واقع در غرب استان الانبار را بمباران کردند، طی این حمله، چندین تن از نیروهای تیپ ۴۵ کشته و زخمی شده اند و همچنان بمباران ادامه دارد.»

یک منبعی امنیتی نيز از حمله هوایی به مقر تیپ ۴۵ الحشد الشعبی (گردان‌های حزب الله عراق) در منطقه القائم واقع در استان الانبار خبر داد.

منبع مذکور در گفتوگو با پایگاه خبری بغداد الیوم تصریح کرد: «مقر تیپ ۴۵ الحشد الشعبی در منطقه القائم هدف حمله هوایی قرار گرفته است.»

منبع یاد شده در پایان اظهار داشت: «مقر مذکور حاوی موشک‌های دوربرد و کوتاه بُرد بوده است.»

در همین رابطه، برخی منابع اعلام کرده اند این حمله کار نیروهای امریکایی بوده و اکنون وضعیت آماده‌باش فوق العاده در تمام پایگاه‌های امریکایی در عراق اعلام شده است.

شبکه المیادین هم اعلام کرده حمله به مقر گردان‌های حزب الله سه مرتبه و با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین انجام شده است.

«جواد الطليباوی»، سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق هم از کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از نیروهای این گروه در حمله هوایی مذکور خبر داده است.

ستاد مرکزی امریکا روز گذشته از کشته شدن یک نیروی پیمانکار غیر نظامی امریکایی و مجروح شدن چند نفر در حمله راکتی روز جمعه به پایگاه نظامی «کی ۱» در استان کرکوک خبر داده بود.

منبع سایت عراقی “میدل ایست” به زبان فارسی، ۲۹ دسامبر ۲۰۱۹