آناهیتا زمانیان شماره ۱۹ یوونتوس را می‌پوشد

باشگاه یوونتوس در اطلاعیه‌یی رسمی با عنوان«زمانیان به یوونتوس پیوست!» از اولین خرید زمستانی‎اش خبر داد: آناهیتا زمانیان ۲۱ ساله، بازیکن سابق تیم زنان پاری سن ژرمن با قراردادی رسمی در ادامه فصل با بیانکونری مسیر حرفه‌یی خود را ادامه می‌دهد.

این بازیکن فوتبال زنان که پیش از این برای پاری سن ژرمن و گوته برگ و در جام جهانی زیر ۲۰ سال ۲۰۱۸ برای فرانسه بازی کرد، از پدری ایرانی و مادر فرانسوی در انگلیس متولد شده است و در اولین جلسه‌ی تمرینی تیم یوونتوس پس از پایان تعطیلات سال جدید میلادی هم شرکت کرده و با همبازیان جدیدش آشنا شد.

باشگاه یوونتوس پس از اعلام آغاز همکاری با این بازیکن در گزارشی نوشت:”اولین امضای دهه اینجاست! زنان یوونتوس اولین بازیکن خود را در سال ۲۰۲۰ به خدمت گرفتند و او کسی نیست جز آناهیتا زمانیان.

بر این اساس، زمانیان در دو سال گذشته برای باشگاه پاری‌سن‌ژرمن توپ زده و حالا پس از دو فصل به یوونتوس آمده است و با وجود اینکه در لندن به دنیا آمد؛ اما در کشور سوئد بزرگ شده و دارای تابعیت فرانسوی و انگلیسی است.

این بازیکن پیش از پیوستن به پاری سن ژرمن کار خود را با دو تیم سوئدی گوته برگ و کوپاربرگز آغاز کرده و در ۳۴ بازی موفق به ثبت چهار گل برای آنها شده بود.

زمانیان همچنین برای تیم‌های زیر ۱۶، زیر ۱۷ و زیر ۲۰ سال فرانسه به میدان رفته است و جالب اینکه در جام جهانی زیر ۲۰ سال نیز در ترکیب تیم ملی فرانسه حاضر بوده است. حالا اما پس از گذراندن دورانی در سوئد و فرانسه، فوتبال خود را در ایتالیا و باشگاه یوونتوس ادامه خواهد داد.

منبع: سایت تیتر ما (از ایران)، ۱۳ دی ۱۳۹۸