کردها و سنی ها در نشست پارلمان (در موضوع تعرض به حق حاکمیت ارضی عراق) شرکت نمی کنند

هرچند که بناست امروز طی نشستی فوق العاده پارلمان عراق در خصوص تعرض به حاکمیت ارضی عراق و کشتن المهندس جانشین رهبر گروه حشد شعبی جلسه تشکیل دهد، ولی فراکسیون‌های کرد و سنی ها در این جلسه حضور نمی یابند.
بنابر اخبار منتشر شده، احتمال دارد ائتلاف فتح طرح قانونی اخراج نیروهای خارجی را در جلسه امروز پارلمان به بحث بگذارد.
طبق همین اخبار که روژنیوز از طریق نمایندگان کرد دریافت کرده است، تمامی فراکسیون‌های کرد در پارلمان عراق تصمیم گرفته اند در این جلسه حضور نیابند، و بهمین دلیل بنظر نمی رسد تعداد نمایندگان حاضر برای بررسی این موضوع به حد نصاب لازم برسد.
اکراد در خصوص دلیل عدم شرکت خود اعلام کردند: ایران و آمریکا هر دو به طور مستقیم در شکست داعش و سیاست های عراق نقش ایفا کرده و می کنند و در این برهه نمی توان علی هیچ کدام از آنها موضع گرفت.
به گفته نمایندگان کرد، تنها این فراکسیون‌های کرد نیستند که در جلسه پارلمان شرکت نخواهند داشت بلکه بسیاری از نمایندگان سنی هم حضور نخواهند داشت.
ارتش آمریکا صبح روز جمعه گذشته توسط یکی از هواپیماهای بدون سرنشین خود به کاروان حامل قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی سپاه قدس ایران و ابو مهدی المهندس، جانشین رهبر گروه حشد شعبی و چند فرمانده دیگر ایرانی در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد حمله کرده و این حمله منجر به کشته شدن همگی آنها شد، این رویداد موجب خشم شیعیان در عراق شده و متعاقب آن شیعیان خواستار عکس العمل پارلمان و دولت عراق در این خصوص هستند.

منبع: سایت کردی زبان روژنیوز (از کردستان عراق)، ۵ ژانویه ۲۰۲۰
ترجمه و تنظیم از خبرگاه