در یک حمله پهپادی به کاروانی از تجهیزات نظامی رژیم ایران ۱۰ عضو گروه نظامی «کتائب امام علی» کشته شدند

یک مقام بلندپایه عراقی و چند تن از فرماندهان شبه نظامی مسلح الحشد العشبی جزئیات تازه ای از حمله بامداد جمله (۱۰ ژانویه) به کاروانی از تجهیزات نظامی ایران که از عراق وارد سوریه شده بود فاش کردند.

دیده بان حقوق بشر سوریه از حمله هواپیماهای ناشناس به زاغه های سلاح و مهمات نیروها در منطقه البوکمال سوریه در بامداد جمعه خبر داد. رسانه های نزدیک به دولت سوریه نیز از بمباران کامیون ها و افرادی در نزدیکی مرز سوریه با عراق خبر داده بودند.

منابع نزدیک به الحشد الشعبی به «العربی الجدید» خبر دادند که در این حمله پهپادی ۱۰ نیروی گروه شبه نظامی «کتائب امام علی» جان باخته و ۶ تن از آنها مجروح شدند. به گفته این منابع یاسر الخالصی، با نام سازمانی «ابوحمزه الخالصی»، از فرماندهان شاخص گردان های امام علی و از چهره های نزدیک به ایران در این حمله جان باخته است.

به گفته این منابع، در این حمله چهار کامیون دقایقی پس از عبور از مرز عراق و سوریه در خاک سوریه و در سه راهی البوکمال ـ قرنه ـ تنف انجام شده است. آنان افزوده اند که این کامیون ها حامل موشک و انواع سلاح و ژنراتورهای برق بوده است.

یک مقام بلندپایه عراقی نیز به «العربی الجدید» گفت که این حمله را می توان آغاز مرحله تازه ای دانست و افزود که معمولا اینگونه حملات کار اسرائیل است و این بار آنها کاروان را در خاک سوریه هدف قرار داده اند و ملاحظه وضعیت حساس امریکا در عراق را کرده اند.

به گفته این مقام، این کاروان از خاک عراق زیر نظر بوده است و حمله با پهپاد انجام شده و قربانیان به عراق منتقل شده اند.

این مقام تأکید کرد که بعد از حمله ستاد مشترک عراق تماس هایی با ائتلاف بین المللی گرفته که آنها تأکید کرده اند که هیچ عملیاتی در این منطقه نداشته اند.

«کمال الحسناوی»، معاون فرمانده گروه «حرکة الابدال» که گروهی عراقی است که در سوریه فعالیت می کند، گفت که «هواپیماهای اسرائیلی ـ امریکایی بار دیگر حملات خود علیه الحشد الشعبی را ازسر گرفته و این اقدام مورد تازه ای از نقض حاکمیت ارضی عراق است.

او گفت هدف این حمله یک کاروان نظامی تابع گردان های امام علی بوده که گروهی عراقی است، پس هدف عراق و گروه های نظامی رسمی عراقی بوده است.

او وجود موشک در این کاروان را رد کرد و گفت که این کامیون ها حامل غذا بوده است.

پیش از این نیز پهپادهایی ناشناس برخی زاغه های نیروهای الحشد الشعبی را هدف حملات خود قرار دادند. در این عملیات اسرائیل متهم اصلی ماجرا دانسته شد.

منبع: سایت عراقی میدل ایست نیوز، ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰