“کاسه ای زیر نیم کاسه؟” | میدل ایست نیوز: «عادل عبدالمهدی» پس از رایزنی با اتحادیه میهنی کردستان به بغداد بازگشت

دفتر رسانه‌ای نخست وزیری عراق از جزئیات مذاکرات «عادل عبدالمهدی» در سفر وی به استان سلیمانیه خبر داد.

در بیانیه دفتر نخست‌وزیری آمده است؛ عبدالمهدی عصر امروز با «کوسرت رسول علی»، رئیس شورای سیاسی حزب اتحادیه میهنی کردستان و شماری از اعضای این حزب دیدار و گفت‌وگو کرده است.

طرفین در این دیدار درباره تصمیم به خروج نظامیان خارجی و خدمات‌رسانی به همه مردم و نیز پرونده امنیتی، همکاری و هماهنگی میان نیروهای پیشمرگه و نیروهای امنیتی عراق برای ممانعت از خطر بازگشت داعش و برخورد با هسته‌های باقی مانده آن رایزنی و بر تقویت دولت و روند تصمیم‌گیری در راستای حفظ امنیت عراق و حاکمیت ملی آن و نیز جلوگیری از مداخله در امور داخلی عراق و لزوم دور کردن کشور از درگیری‌ها تاکید کردند.

عبدالمهدی در ادامه ضمن اشاره به لزوم رایزنی و تبادل نظر میان گروه‌های مختلف، تاکید کرد عراق دوست همه کشورهای همسایه و ایالات متحده امریکا و سایر کشورهاست.

از سوی دیگر، کوسرت رسول ضمن حمایت از سیاست دولت فدرال در برقراری مناسبات متوازن با همه کشورها، تاکید کرد آنچه در بقیه مناطق عراق روی می دهد، مطمئنا بر اقلیم کردستان تاثیر خواهد داشت.

وی همچنین در پایان بر مخالفت اتحادیه میهنی با مداخله در امور داخلی عراق از سوی کشورهای دیگر تاکید کرد.
عادل عبدالمهدی، نخست وزیر دولت پیشبُرد امور عراق پس از دیدار با اعضای اتحادیه میهنی کردستان، سلیمانیه را به مقصد بغداد ترک کرد.

منبع: سایت عراقی میدل ایست نیوز، ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰