قابلیت Restrict در اینستاگرام چیست؟

قابلیت Restrict، یکی از قابلیت‌هایی که برای محدود کردن فالوورهای شما طراحی شده است و هدف از طراحی آن جلوگیری از مزاحمت برای شما در این شبکه اجتماعی است.

این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که فالوورهای خود را محدود کنید. در حقیقت شما با محدود کردن کاربر مورد نظر باعث می‌شوید وقتی آن برای شما کامنت می‌گذارد، کامنت فقط برای شما و آن نمایش داده شود و سایر فالوورهای شما امکان دیدن آن کامنت را ندارند. همچنین وقتی شما فردی را محدود می‌کنید، امکان مشاهده زمان فعالیت شما در اینستاگرام و یا مشاهده زمان خواندن پیام‌های توسط شما را ندارد.

این قابلیت به شما اجازه می‌دهد کنترل بیشتری را بر روی تعاملات خود با افراد دیگر داشته باشید.

برای استفاده از قابلیت Restrict، کافی است وارد پروفایل شخص مورد نظر شوید، بر روی علامت سه نقطه بالا سمت راست بزنید، گزینه Restrict را انتخاب کنید. به همین سادگی میتوانید فالوور مورد نظرتان را محدود کنید. برای اینکه شخصی را که محدود کردید هم از محدودیت خارج کنید، کافی است به همان مسیر که آن را محدود کردید بروید و گزینه Unrestrict را انتخاب کنید.

برای استفاده از این قابلیت کافی است، اپلیکیشن اینستاگرام خود را به روزرسانی کنید. اگر هم بعد از به روزرسانی این قابلیت برای شما فعال نشده بود، صبر کنید، چرا که در حال حاضر این قابلیت برای کلیه کاربران اینستاگرام در سرتاسر دنیا قابل دسترس نیست و تنها بخشی از کاربران به این قابلیت دسترسی دارند.

منبع: سایت تواناتک، ۱۴ ژانویه ۲۰۲۰