هم‌سوئی دو حزب حاکم بر اقلیم کردستان عراق با ادامه حضور نظامی آمریکا در عراق

سایت شارپرس (Shar Press. از اقلیم کردستان عراق) در یادداشتی از موافقت احزاب کردی حاکم بر اقلیم کردستان خبر داده است:

مقامات بلند پایه ایالات متحده در خصوص افزایش نیروهای آمریکایی در چندین منطقه اقلیم خودمختار کردستان با مسئولان این اقلیم گفتگو داشته و مقامات هر دو حزب اتحادیه میهنی (یەكێتی نیشتمانی) و حزب دموکرات (پارتی دیموكرات) موافقت خود را در مورد این موضوع اعلام کرده اند.

به نوشته روزنامه الشرق الاوسط، ایالات متحده بنا دارد تعداد نیروهای خود را در هر سه استان اربیل، سلیمانیه و حلبجه افزایش دهد و بدین منظور چندین پایگاه نظامی در این مناطق خواهد ساخت.

به گفته این روزنامه تعداد کنونی نیروهای آمریکایی در اقلیم بین پانصد تا هزار سرباز است که بناست به ۲۰۰۰ نیرو افزایش پیدا کند.

یک منبع مطلع برای شارپرس آشکار کرد که مقامات آمریکا در خصوص افزایش نیروها با مقامات هر دو حزب اصلی اقلیم گفتگو کرده اند.

این منبع همچنین به شارپرس گفت که مقامات این دو حزب در مورد افزایش نیروهای آمریکا اتفاق نظر دارند و تاکید کرده اند، اقلیم کردستان عراق آماده هرگونه همکاری با نیروهای آمریکایی مستقر شده می باشد.
این در حالی است که هم اکنون نیروهای شیعه بشدت برای بیرون کردن نیروهای آمریکایی و دیگر نیروهای خارجی از عراق در تلاش هستند و پارلمان عراق هم در این خصوص قانونی را به تصویب رسانده است.

منبع: سایت شارپرس (از اقلیم کردستان عراق) به زبان کردی، ۲۶ ژانویه ۲۰۲۰
ترجمه از زبان کردی توسط خبرگاه