سه پزشک ایرانی به حکم یک دادگاه کیفری در شهر مشهد، هر کدام به تحمل ۶۰ ضربه شلاق محکوم شدند

جرم این پزشکان، اعتراض به اقدام عباس تبریزیان، یک روحانی است که یکی از کتاب‌های مهم پزشکی را به آتش کشیده است.

کانال تلگرامی عباس تبریزیان، آخوند مبلغ “طب اسلامی” تصویر حکم صادره دادگاه کیفری بدوی مشهد را منتشر کرد که در آن سه پزشک با شکایت او به اتهام “توهین از طریق فضای مجازی” هر یک به ۶۰ ضربه شلاق محکوم شده‌اند.

عباس تبریزیان دو هفته قبل در جمع هوادارانش، کتاب “اصول طب داخلی هاریسون”، یکی از کتاب‌های درسی شناخته‌شده آموزش پزشکی را به آتش کشید. ویدیوی این اقدام او در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که به گزارش ایرنا، در پی این کتاب‌سوزان، مدیریت حوزه‌های علمیه و تعدادی از روحانیون قم واکنش نشان دادند و این اقدام را “حرکتی ناپسند، جاهلانه و ناروا” دانستند.

تبریزیان از میان همه اعتراض‌ها و انتقادهایی که به این اقدام او شده، علیه سه پزشک جوان که چرخاننده کانال های تلگرامی نیز هستند، شکایت کرده است. اکنون شعبه ۱۳۶ دادگاه کیفری بدوی مشهد برای هر یک از این سه پزشک حکم ۶۰ ضربه شلاق صادر کرده است.

پیشتر در فضای مجازی گفته شده بود که بعد از ماجرای کتاب‌سوزان این روحانی، او بازداشت شده است ولی میزان، خبرگزاری وابسته به قوه قضائیه، به نقل از دادستانی ویژه روحانیت نوشت که این موضوع کذب است و عباس تبریزیان در شهر نجف عراق ساکن است.

برگرفته از سایت صدای آلمان (دویچه وله) به زبان فارسی، ۱۱ فوریه ۲۰۲۰