اسپانیا ۶۹ پناهجوی مفقود شده را از دریا نجات داد

مسئولان امداد و نجات دریایی اسپانیا می گویند محل قایق حامل ۶۹ پناهجوی مفقود شده را در نزدیکی ساحل این کشور شناسایی کرده اند.

مقامات اسپانیا روز دوشنبه ضمن نجات ۱۱۹ پناهجو اعلام کرده بودند که به جستجو برای یافتن ده‌ها پناهجوی دیگر که گمان می رود مفقود شده اند ادامه خواهند داد.

به گفته سخنگوی اداره امداد و نجات دریایی اسپانیا سرنشینان یک کشتی تجاری، قایق حامل پناهجویان مفقودشده را در فاصله ۳۶ مایل دریایی از بندر مالاگا در جنوب اسپانیا مشاهده کردند. وی افزود که کشتی امداد و نجات به محل اعزام شده است تا این پناهجویان را به بندر مالاگا منتقل کند.

یک گروه فعال در امور بشردوستانه پیش از این به مقامات اسپانیا اطلاع داده بود که قایق حامل ۶۷ پناهجو از سواحل مراکش به سوی اسپانیا حرکت کرده است. مقامات اسپانیا در نهایت دریافتند که تعداد پناهجویان حاضر در این قایق ۶۹ نفر، از جمله ۱۳ زن و پنج کودک است.

ده‌ها هزار پناهجو هرسال تلاش می کنند تا از سواحل شمال آفریقا خود را به قاره اروپا برسانند. اسپانیا در سال ۲۰۱۸ به مقصد اول این پناهجویان که از جنگ و فقر می گریزند تبدیل شد.

در هفته های اخیر شمار قایق های حامل پناهجویان که از سواحل آفریقا به سوی جزایر قناری در اقیانوس اطلس حرکت می کنند افزایش یافته است. مجمع الجزایر قناری که در نزدیکی ساحل مراکش قرار دارد یکی از مناطق خودمختار اسپانیا است.

اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۴۰ میلیون دلار به مراکش برای مقابله با مهاجرت «غیرقانونی» کمک کرده بود.

منبع: سایت یورونیوز (اتحادیه اروپا) به زبان فارسی، ۱۱ فوریه ۲۰۲۰