۱۷ زندانی سیاسی با انتشار بیانیه‌ای خواهان تحریم انتخابات شدند.

زندانی سیاسی در زندان‌های ارومیه، خوی و کاشمر با انتشار بیانیه‌ای مشترک، از خواست عمومی تحریم انتخابات مجلس شورای اسلامی حمایت کردند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «جمهوری اسلامی ایران که در عرصه سیاست‌های داخلی و بین‌المللی به بن‌بست رسیده و بحران مشروعیتش روز به روز عمیق‌تر می‌شود، بار دیگر در آستانه انتخابات به سراغ مردم آمده تا بدون در نظر گرفتن حافظه تاریخی به پای صندوق‌های رای بروند و این‌بار هم این کشتی درهم شکسته را به ساحل آرامش برسانند».

در بخش دیگری از این بیانیه می‌خوانیم: «آنها از ما می‌خواهند که اعدام‌ها را فراموش کنیم و سراغی از محل دفن بی‌کفن خفتگان‌مان نگیریم. آثار شکنجه‌هایمان را بپوشانیم و با تبسم در پای صندوق رای حاضر شویم، خون‌هایی که در دی ۹۶ و آبان ۹۸ ریخته شده را فراموش کنیم و نام صدها کولبری که جان‌شان را برای نان ستانده‌اند از یاد ببریم».

این زندانیان سیاسی در پایان بیانه خود افزوده‌اند: «تحریم انتخابات هم‌اکنون به یک خواست عمومی در سراسر ایران تبدیل شده است و ما نیز در حمایت از این خواست عمومی و همچون گذشته این انتخابات را تحریم می‌کنیم».

امضاکنندگان:

«زینب جلالیان» در زندان خوی، «شاکر باقی» در زندان کاشمر و «رحمی تورگوت، سیامک اشرفی، کامران درویشی، بشیر پیرماوانه، احمد تموئی، ابراهیم عیسی پور، علی احمد سلیمان، ، صابر کمانی، پیمان میرزازاده، پرویز ناصری، فیروز موسی زاده، کمال حسن رمضان، حاتم ازدمیر، رحیم محمودی آذر و محمد میرزایی» در زندان ارومیه.

منبع: سایت كميته مبارزه برای آزادی زندانيان سياسی، ۱۸ فوریه ۲۰۲۰