نازنین زاغری-راتکلیف، زندانی ایرانی-بریتانیایی، از احتمال ابتلا به «ویروس کرونا» خبر داد

همزمان با اعلام نگرانی جامعه مدافعان حقوق بشر نسبت به سلامت جان افراد دربند در زندان‌های ایران، در برابر ویروس کرونا، نازنین زاغری-راتکلیف، زندانی دو تابعیتی ایرانی-بریتانیایی، در تماس تلفنی که با همسر خود داشته است از احتمال مبتلا شدن به ویروس کرونا ابراز نگرانی کرده است. به گفته نازنین زاغری، مقامات زندان از انجام آزمایش بر روی او سر باز زده‌اند.

بر اساس بیانیه‌ای که، عصر روز شنبه دهم اسفند، از سوی خانواده و نزدیکان نازنین زاغری-راتکلیف منتشر شده است خانم زاغری در تماس تلفنی با همسر خود گفته که «وضعیت جسمانی مناسبی ندارد و دچار سرماخوردگی شده است که همانند همیشه نیست».

نازنین زاغری-راتکلیف، همچنین، گفته است: «دچار مشکل تنفسی شده و در ماهیچه‌هایش هم احساس درد دارد».

خانم زاغری-راتکلیف از وجود «تب» هم خبر داده و در عین حال گفته است که «دچار حالت تهوع و استفراغ و گلو درد هم شده و حدود یک هفته است که سرفه می‌کند».

بر اساس اطلاعاتی که در این بیانیه از وضعیت جسمانی خانم نازنین زاغری-راتکیلف منتشر شده است، علائمی که وی اعلام کرده، مشابهت‌های زیادی با علائم ویروس کرونا دارد که در روزهای اخیر به شدت در ایران شیوع پیدا کرده است.

همچنین در این بیانیه تاکید شده است: «زندانیان با کمبود شدید وسائل بهداشتی در زندان روبرو هستند و شمار دیگری از زندانیان هم علائم مشابهی همچون نازنین زاغری-راتکیلف داشتند اما دسترسی به هیچ‌گونه دارویی ندارند».

نازنین زاغری-راتکیلف، زندانی دو تابعیتی ایرانی-بریتانیایی، از ماه آوریل ۲۰۱۶، از سوی مقامات جمهوری اسلامی ایران بازداشت شده است.

از زمان شیوع ویروس کرونا در ایران، خانواده‌های بسیاری از زندانیان سیاسی، ضمن ابراز نگرانی از وضعیت زندانیان، خواستار اعطا مرخصی به آنان در شرایط

بر اساس آمار رسمی، تا ظهر شنبه دهم اسفند، دستکم ۵۹۳ نفر در ایران به ویروس کرونا آلوده شدند. دست‌کم ۴۳ نفر جان خود را از دست دادند. اما بر اساس آمار غیررسمی و برخی از منابع پزشکی، شمار جان‌باختگان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا بیش از ۲۰۰ نفر می‌باشد.بحرانی کنونی شدند.

منبع: سایت رادیو بین المللی فرانسه به زبان فارسی، ۲۹ فوریه ۲۰۲۰