صدیقه مالکی فرد: با آزادی آقای خواستار و دوستانش مخالفت کردند

صدیقه مالکی فرد از عدم موافقت دستگاه‌های قضایی و امنیتی با آزادی آقای خواستار و یارانش خبر داد. همسر «سیدهاشم خواستار» عضو زندانی کانون صنفی معلمان و یکی از امضاکنندگان بیانیه «استعفای علی خامنه ای و گذار از رژیم جمهوری اسلامی»، از عدم موافقت با آزادی آقای خواستار و سایر امضاکنندگان بیانیه خبر داد. عدم اعطای مرخصی به آقای خواستار در حالی است که برابر اعلام سخنگوی قوه قضائیه به دلیل مقابله با شیوع ویروس کرونا به بیش از ۵۴ هزار زندانی مرخصی داده شده است.

خانم مالکی فرد در بخشی از سخنان خود خطاب به فعالان حقوق بشر و آزادی‌خواهان گفته است: «هر کاری که از دست‌تان می‌آید برای آزادی زندانیان انجام دهید قبل از آنکه دیر شود و زندان‌ها به کشتارگاه تبدیل گردد.»

همسر هاشم خواستار در ادامه افزود: «وضعیت زندان‌هایی مانند زندان وکیل آباد مشهد بسیار بد است. این زندان اساسا برای دوهزار نفر ساخته شده ولی در حال حاضر حدود هجده هزار زندانی در آن است. اگر «ویروس کرونا» به درون این زندان راه یابد، زندان را به کشتارگاه زندانیان تبدیل می‌کند، بهتر است مسئولان نیز این مهم را در نظر داشته باشند و قبل از وقوع فاجعه نظرشان را تغییر داده و زندانیان را آزاد کنند.»

منبع: سایت ایران وایر، ۴ مارس ۲۰۲۰