مرگ و مصدومیت ۴ کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

به گزارش هرانا، در سایه فقدان ایمنی محیط کار، ۴ کارگر در شهرهای یزد و بندرعباس دچار حادثه شدند. بر اثر این حوادث ۳ کارگر مصدوم و ۱ کارگر جان خود را از دست داد. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، بامداد امروز یک کارگر شاغل در شرکت فولاد یزد بر اثر برق گرفتگی در کانال برق جان خود را از دست داد و دو کارگر دیگر این شرکت نیز مصدوم شدند.
۲ کارگر در شرکت فولاد یزد برای رفع مشکل برق به عمق کانال تاسیسات برقی رفته بودند که با مشکل مواجه شدند.
در پی این اتفاق، یکی دیگر از کارگران نیز برای نجات جان ۲ کار دیگر که از قبل به کانال رفته بودند به کانال تاسیسات برقی وارد شده که خود نیز دچار حادثه می‌شود.
کارگران دیگر نیز برای نجات جان این سه کارگر از نیروهای امدادی کمک می‌گیرند که پس از تماس با آتش نشانی، نیروهای امدادی سازمان آتش نشانی به محل اعزام شده و در نهایت ۲ کارگر زخمی و یک جان باخته را از کانال خارج می‌کنند.
شرکت فولاد یزد در سال های گذشته نیز حوادث گوناگون که منجر به فوت کارگران شده را پشت سر گذاشته است.
مصدومیت یک کارگر در بندرعباس
به گزارش ایسنا، معاون عملیات آتش نشانی بندرعباس گفت: “به علت رعایت نکردن ایمنی و نشت گاز، سقف یک کپسول فروشی در پل خواجوی بندرعباس فرو ریخت”.
حسن امینی زاده با بیان اینکه براثر این سانحه کارگر کپسول فروشی مصدوم شد، افزود: “ماموران اورژانس، کارگر مصدوم را به بیمارستان منتقل کردند”.
معاون عملیات آتش نشانی بندرعباس اضافه کرد: “این کپسول فروشی به طور غیرمجاز خودروهای گازسوز را شارژ می‌کرد”.
امینی زاده در پایان گفت: “بنا بر گفته ماموران اورژانس، این کارگر ۵۵ درصد سوختگی دارد”.