دستور واشنگتن برای ترک کارمندان امریکایی از بغداد و اربیل

سفارت امریکا در بغداد با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد وزارت امور خارجه این کشور دستور ترک کارمندان خود از بغداد و اربیل را صادر کرده است.

در بیانیه سفارت امریکا آمده است، نظر به شرایط امنیتی و اقدامات محدودکننده سفرها در نتیجه شیوع ویروس کرونا، وزارت امور خارجه دستور ترک کارمندان دولت امریکا در سفارت‌خانه این کشور در بغداد، مرکز حمایت دیپلماتیک در این شهر و کنسول‌گری امریکا در اربیل را صادر کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است، خدمات صدور ویزا در بغداد و اربیل هنوز در حالت تعلیق قرار دارد و دولت امریکا توان محدودی در ارائه خدمات اضطراری به شهروندان امریکایی در عراق دارد.

سفارت امریکا در پایان ضمن درخواست از شهروندان خود برای ترک عراق در سریع‌ترین زمان ممکن، اظهار داشت: سفارت‌خانه امریکا در بغداد به روی مراجعان بسته است و شهروندان امریکایی مقیم اقلیم کردستان که نیازمند خدمات اضطراری هستند می توانند به پست‌های التکرونیک مربوطه مراجعه کنند.

در همین رابطه، منابع خبری طی روزهای اخیر اعلام کرده اند نیروهای امریکایی نیز از پایگاه های «الحبانیة»، «کی وان»، و کاخ های ریاست جمهوری در موصل خارج خواهند شد.

پیش از این ائتلاف بین المللی ضد داعش در عراق و سوریه به رهبری امریکا اعلام کرد که صدها سرباز و مستشار نظامی این ائتلاف در خاک عراق، از این کشور خارج شدند و مقرهای ائتلاف در پایگاه های نظامی عراق را به وزارت دفاع تحویل دادند.

منبع: سایت عراقی میدل ایست نیوز به زبان فارسی، ۲۷ مارس ۲۰۲۰