افراد ناشناس خودروی امام جمعه ماهشهر را به رگبار بستند

به گزارش خبرگزاری رکنا، روز شنبه ۱۶ فروردین‌ماه، دو راکب موتورسوار با هویتی نامشخص در بندر ماهشهر در استان خوزستان، پس از تیراندازی به‌سوی خودروی شخصی سید سلمان هاشمی، یکی از چهار امام جمعه این شهر، از محل متواری شدند. مأموران پلیس می‌گویند به امام جمعه ماهشهر آسیبی نرسیده است. بنابر خبرها، در این تیراندازی، چند گلوله نیز به خودروی محمد شنبدی، رئیس شبکه بهداشت و درمان ماهشهر اصابت کرده است.

در همین رابطه، دفتر امام جمعه ماهشهر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که سلمان هاشمی در هنگام تیراندازی در دفتر خود مشغول برگزاری جلسه‌ای با مسئولین استانداری و مدیر شبکه بهداشت و درمان بوده و در این تیراندازی او آسیبی ندیده است. مسئول دفتر امام جمعه ماهشهر اما مدعی شد: «این دو راکب موتور سوار با یکدیگر خصومت شخصی داشته‌اند و در حال تیراندازی به سوی یکدیگر بودند که گلوله‌های آنان اشتباهی به سمت خودرو سید سلمان هاشمی اصابت کرده است.» براساس گزارش‌ها، این تیراندازی در مقابل دفتر امام جمعه شهرک طالقانی رخ داده است.

در اواخر اسفندماه ۱۳۹۶ نیز در رویداد مشابهی، دو نقابدار مسلح که سوار بر یک موتورسیکلت بودند، برادر امام جمعه بندر ماهشهر را به گلوله بستند که در نتیجه آن، برادر امام جمعه این شهر کشته شد. حیدر عباس زاده، رئیس پلیس استان خوزستان، پس از بازداشت دو مظنون تیراندازی به برادر امام جمعه ماهشهر، انگیزه این افراد برای تیراندازی را «اختلاف قبلی» عنوان کرده بود. امام جمعه بندر ماهشهر اما عضو کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان خوزستان است که فعالیت‌های اقتصادی زیادی نیز در منطقه ویژه اقتصادی این شهر دارد.

منبع: سایت رادیو زمانه (مستقر در هلند) ۱۶ فروردین ۱۳۹۹