حمله موشکی پهپاد متعلق به ترکیه به اردوگاه پناهندگان در شمال عراق

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق، روز چهارشنبه، از رصد یک پهپاد مسلح ترکیه که حریم هوایی عراق را نقض کرد، خبر داد. این پهپاد مسلح ترکیه پس از نقض حریم هوایی عراق و ورود به خاک این کشور، حمله ای موشکی انجام داد که این حمله دو قربانی در پی داشت.

در بیانیه واحد اطلاع رسانی آمده: «ستاد پدافند هوایی عراق، یک پهپاد مسلح ترکیه را که حریم هوایی عراق را نقض کرده بود در ارتفاع ۶ کیلومتری و با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت رصد کردند.»

در ادامه بیانیه اشاره شده که اردوگاه خانواده های پناهجویان کرد و ترک در نزدیکی شهر «مخمور»، هدف حمله موشکی این پهپاد قرار گرفت. ۲ زن از ساکنان اردوگاه مذکور، قربانی این حمله بودند و بلافاصله نیروهای یگان ۱۴ به محل حادثه اعزام شدند.

ستاد عملیات مشترک عراق، امروز پنج‌شنبه، ۱۶ آوریل، بیانیه ای در خصوص نقض حریم هوایی عراق توسط ترکیه در روز گذشته، صادر کرد. در بیانیه ستاد عملیات مشترک آمده: « نقض حریم هوایی عراق توسط هواپیماهای ترکیه و هدف قرار دادن اردوگاه پناهجویان در نزدیکی شهر «مخمور» را که صبح روز گذشته رخ داد، محکوم می کنیم.» در ادامه بیانیه آمده: «این رفتار تنش آفرین با اصول پایبندی به حسن هم‌جواری بر اساس توافقات بین المللی سازگار نیست و نقض آشکار حاکمیت عراق محسوب می شود.»

ستاد عملیات مشترک عراق با درخواست عدم تکرار حوادث این چنینی، بیان کرد که باید این نقض ها برای احترام و پایبندی به منافع مشترک میان دو کشور متوقف شود و اعلام کرد که عراق آمادگی کامل برای همکاری میان دو کشور و کنترل اوضاع امنیتی مرز های مشترک دارد.

منبع: سایت عراقی میدل ایست نیوز به زبان فارسیی، ۱۶ آوریل ۲۰۲۰