رئیس جمهوری سودان برکنار شد

عمر البشیر،  رئیس جمهوری سودان بعد از سه دهه حکومت بر سودان  با اعتراضات مردم مجبور به کناره گیری از قدرت شده است. قرار است شورای انتقالی برای اداره کشور تشکیل شود.

 

به‌گزارش رویترز، منابع دولتی در سودان پنج‌شنبه ۲۲ فروردین / ۱۱ آوریل از برکناری عمر البشیر، رئیس جمهوری این کشور خبر دادند و گفتند تشکیل شورای انتقالی برای اداره کشور در جریان است.

عادل محجوب حسین، وزیر کشاورزی شمال دارفور به شبکه تلویزیونی الحادث در دوبی گفت: «در حال حاضر گفت‌وگوهایی برای ایجاد یک شورای نظامی پس از برکناری عمر البشیر ادامه دارد.»

منابع سودانی این گزارش را تأیید کرده و به رویترز گفته‌اند که عمر البشیر در محل اقامت ریاست جمهوری «تحت نظر شدید» قرار دارد.

ارتش سودان اعلام کرده که در طول روز پنج‌شنبه بیانیه مهمی صادر می‌کند. انتظار می‌رود که ارتش به ریاست عوض بن عوف شورای انتقالی تشکیل دهد.

با این حال عمر صالح سنار، یکی از مخالفان به رویترز گفته است که «انجمن شاغلان سودان»، از گروه‌های رهبری‌کننده اعتراضات، تنها یک دولت غیرنظامی از چهره‌های مخالف را که بر اصول ذکر شده در اعلامیه آزادی و تغییر این انجمن پایبند باشد می‌پذیرد. نقل از رادیو زمانه