حملات هواپیماهای “ناشناس” به مواضع رژیم ایران در دیرالزور و حلب

شب گذشته برای چندمین بار نیروهای وابسته به ایران در سوریه در یک حمله هوایی ناشناس خسارت جانی دیدند و بخشی از تجهیزات و مهمات‌شان از بین رفت.

منابع محلی به «العربی الجدید» خبر دادند که هواپیماهای ناشناس عصر و شب دوشنبه در فاصله چند ساعت دو بار مواضع و زاغه های سلاح و مهمات تابع شبه نظامیان وابسته به ایران در دشت دیرالزور را که میان شهرهای المیادین و البوکمال واقع شده است بمباران کردند.

به گفته این منابع، دست کم ۶ موضع هدف حملات سنگین قرار گرفته و صدای انفجار از آنها از فاصله دور به گوش رسید که از همه مهم تر منطقه عین علی و قلعه رحبه و منطقه بلعوم و روستای بقرص در میادین و روستای صالح در البوکمال در شرق دیرالزور بوده است.

این منابع تأکید کردند که مواضعی که هدف قرار گرفته مقرها و زاغه های تابع شبه نظامیان سوریه ای و عراقی و افغانی ای است که ازجانب نیروهای سپاه در ایران حمایت می شوند.

براساس این گزارش، این حملات پس از انتشار اخباری غیر قطعی درباره بروز اختلاف میان گروه های نظامی سوریه ای وابسته به روسیه و گروه های وابسته به ایران درگرفته است. براساس این اخبار که در میان مردم محلی بسیار رواج یافته، در پی این اختلافات گروه های وابسته به ایران از منطقه میادین خارج و به البوکمال که در حال حاضر بزرگ ترین مرکز تجمع نیروهای وابسته به ایران در استان دیرالزور است منتقل شده اند.

پیش از این بمباران، فرودگاه کویرس و آموزشگاه پیاده نظام و کارگاه های تابع وزارت دفاع در حومه جنوب شرقی حلب هدف حملات موشکی قرار گرفت.

رسانه‌های دولتی سوریه دوشنبه شب اعلام کردند که پدافند هوایی این کشور، با حمله هوایی موشکی در آسمان شهر حلب مقابله و آن را رهگیری کرده است.

یک منبع نظامی که نامش ذکر نشده است به سانا، خبرگزاری دولتی سوریه گفت: «جنگنده‌ها به شماری از انبارهای نظامی در منطقه سفیره حمله کردند اما سامانه‌های پدافند هوایی ارتش با موشک‌های متخاصم مقابله کردند.»

این حمله در ساعت ۲۲:۳۲ به وقت محلی صورت گرفته است و رسانه‌های سوری می‌گویند که بررسی خسارات وارده در حال انجام است. به گفته منابع محلی این حمله موشکی باعث انهدام یک انبار سلاح شد.

اکثر راکت ها و خمپاره های تولید سوریه در این منطقه تولید می شود و پیش تر نیز این منطقه هدف موشک باران قرار گرفته بود. تا زمان تدوین این گزارش هیچ طرفی مسئولیت این حملات را که پنجمین مورد در کم تر از ۱۰ روز گذشته است بر عهده نگرفته است.

منبع: سایت عراقی میدل ایست نیوز به زبانم فارسی، ۵ می ۲۰۲۰