واشنگتن پست: اسرائيل پشت حمله سایبری به بندر رجایی (اسکله بندرعباس) بوده است

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی که روز دوشنبه ۱۸ مه منتشر شد، فاش کرده که اسرائیل پشت حمله سایبری به تاسیسات آبی و جاده‌ای بندر شهید رجایی بوده است. این حمله روز ۹ مه (۲۰ اردیبهشت) روی داد.

یک مقام دولت آمریکا و مقامات رسمی “یک دولت خارجی” که نامشان فاش نشده به واشنگتن پست گفته‌اند حمله روز ۹ مه باعث قطع کامپیوترهای ایران شده است. به گفته این دو مقام آمریکایی این حمله در واکنش به حمله‌سایبری‌ای صورت گرفته که ایران در ماه آوریل به تاسیسات آبی روستایی اسرائیل انجام داده بود.

سفارت اسرائيل در واشنگتن به پرسش رویترز درباره گزارش واشنگتن پست پاسخی نداده است.

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی رژیم ایران روز ۲۲ اردیبهشت در گفتگو با خبرگزاری ایلنا حمله سایبری به بندر شهید رجایی را “ناکام” دانست و گفت این حمله تنها توانسته است “به تعدادی از سامانه‌های اختصاصی عملیاتی بخش خصوصی در بنادر نفوذ کند و آسیب برساند”.

اما مقام امنیتی “یک دولت خارجی” به واشنگتن پست گفته این حمله “به شدت دقیق” بوده و تخریبی که به بندر ایرانی وارد کرده بسیار بیشتر از آن چیزی است که مقامات رسمی ایران ادعا کرده‌اند.

واشنگتن پست روز ۸ مه نیز گفته بود که ایران پشت حمله سایبری به شبکه آب‌رسانی روستایی اسرائیل در ماه آوریل قرار دارد. این روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات رسمی نزدیک به این موضوع گفته که این حمله پیش از آنکه بتواند خسارت قابل توجهی وارد کند شناسایی و خنثی شده بود.

منبع: سایت صدای آلمان (دویچه وله) به زبان فارسی، ۱۹ ماه می ۲۰۲۰