لیلا حسین‌زاده، دانشجو و فعال صنفی که به مرخصی آمده بود، به زندان برنمی‌گردد

لیلا حسین‌زاده، دانشجو و فعال صنفی محبوس در بند زنان زندان اوین که روز ۲۲ اسفند به قید وثیقه به مرخصی اعزام شده بود، به دلیل بیماری به زندان برنمی‌گردد.

امیر رئیسیان، وکیل این زندانی سیاسی، با انتشار یک توئیت در حساب کاربری توئیتر خود با اعلام این خبر نوشت: «طبق نظر پزشکی قانونی، ادامه حبس خانم لیلا حسین‌زاده به علت بروز بیماری صعب‌العلاج غیر ممکن و مشمول عدم تحمل کیفر شناخته شد. از طرفی به دلیل همین بیماری، بخشنامه عفو نوروزی زندانیان در مورد ایشان اعمال شد و نامه آزادی او صادر شد.»

لیلا حسین‌زاده، فعال دانشجویی در جریان اعتراضات سراسری دی ماه ۱۳۹۶ روبه‌روی منزل خود توسط مأموران امنیتی بازداشت شد. او پس از ۱۶ روز بازداشت در ۲۷ دی با قید وثیقه و به صورت موقت تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شد. حسین‌زاده روز ۲۴ اردیبهشت ۹۸ در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست احمد زرگر از بابت اتهامات «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» و «تبلیغ علیه نظام» به ۳۰ ماه حبس تعزیری محکوم شد. او روز ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ توسط مأموران اطلاعات سپاه در منزل شخصی خود بازداشت و برای اجرای حکم به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

منبع: سایت رادیو زمانه (مستقر در هلند) ۲۰ ماه مه ۲۰۲۰