قاتلان محمدرضا کلاهی در هلند به ۴۵ سال زندان محکوم شدند

دادگاهی در هلند، قاتلان محمدرضا کلاهی که ایران او را عامل بمب‌گذاری در حزب جمهوری اسلامی می‌داند، جمعا به ۴۵ سال زندان محکوم کرد.

سایت جماران، جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ گزارش داد که «دو متهم به قتل عامل بمب‌گذاری در حزب جمهوری اسلامی به نام‌های «انور.ب» ۲۹ ساله و «مورئو.ام» ۳۶ ساله، جمعا به ۴۵ سال زندان محکوم شدند.»

این دو شخص، متهم به اجرای قتل محمدرضا کلاهی (علی معتمد) در هلند هستند که به ۲۰ و ۲۵‌ سال زندان محکوم شدند.

ایران مدعی است که «محمدرضا کلاهی صمدی(محمدرضا کلاهی) عامل بمب‌گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی، در سال ۱۳۶۰ است.»

او اوایل دهه ۹۰ میلادی در هلند، با نام علی معتمد، تقاضای پناهندگی کرد. او به عنوان تکنیسین برق کار می‌کرد و در آلمیره، شهری در نزدیکی آمستردام ساکن بود.

مدارک دادگاه نشان می‌دهد؛ دو متهم ۱۵ دسامبر ۲۰۱۵ هنگامی که کلاهی ۵۶ ساله برای رفتن به سر کار از خانه خارج شده بود، وی را با شلیک گلوله به قتل رساندند. آن‌ها اندکی بعد خودرویی را که از آن استفاده کرده بودند به آتش کشیدند.

دادستانی با اتکا به مکالمات تلفنی کدگذاری ‌شده میان متهمان نتیجه گرفته است انگیزه متهمان به قتل پول بوده و آن‌ها از هویت واقعی و سابقه محمدرضا کلاهی اطلاعی در دست نداشته‌اند.

آن‌ها با تمسخر از علی معتمد به عنوان «یک مرد ساده و عادی صاحب خانواده» حرف می‌زدند که در اداره برق کار می‌کند. دادگاه متهمان را بابت «قتل در کمال خونسردی» مجرم شناخت.

به گفته دادستانی هلند، دو متهم ۱۳۰ هزار یورو بابت این قتل پول گرفته‌اند. هنوز مشخص نیست چه کسی این پول را به آنها پرداخت کرده است.

نقل از العربیه