نتیجه آزمایش کرونای تعدادی از فوتبالیست‌ها در ایران مثبت اعلام شد

محمدعلی زارع، پزشک گل‌گهر سیرجان یکشنبه ۴ خرداد گفت: نتیجه آزمایش شماری از بازیکنان این تیم مثبت بوده و به همین دلیل «تیم را به قرنطینه برده‌اند». او از اعلام دقیق تعداد بازیکنانی که به کرونا مبتلا شده‌اند، خودداری کرد و تنها گفت: «تعداد مثبت‌ها از ۵ نفر بیشتر و کمتر از ۹ نفر است».

باشگاه تراکتور تبریز که مدیران آن با آغاز دوباره مسابقات مخالف هستند هم اعلام کرد: بر اساس نتایج تست‌گیری اولیه، چهار نفر از اعضای تیم تراکتور مشکوک به کرونا اعلام شده‌اند. تراکتور مشخص نکرده که نتیجه آزمایش بازیکنان این باشگاه مثبت بوده یا کادر فنی و تدارکات و تنها گفته که تمرینات را تا زمان قطعی شدن نتیجه آزمایش‌ها آغاز نمی‌کند.

در تهران هم گفته می‌شود نتیجه آزمایش دو بازیکن باشگاه پرسپولیس مثبت بوده است. پزشک این باشگاه اما این موضوع را رد کرد و گفت: تنها دو تن از عوامل اجرایی بودند که از حضور در تمرینات منع شدند.

رضا سعیدی، سخنگوی فدراسیون پزشکی- ورزشی در گفتگو با خبرگزاری فارس مثبت بودن نتیجه آزمایش تعدادی از بازیکنان لیگ برتر و سایر لیگ‌ها را تایید کرد. او گفت: تعداد بازیکنانی که آزمایش‌شان مثبت شده، زیاد نیست.

به گفته سعیدی علاوه بر باشگاه گل‌گهر سیرجان، نتیجه آزمایش تعدادی از اعضای باشگاه سایپا نیز مثبت اعلام شده است. او از اعلام دقیق تعداد فوتبالیست‌هایی که ممکن است به بیماری کرونا مبتلا شده باشند، خودداری کرد.

مثبت بودن نتیجه آزمایش بازیکنان چند باشگاه برگزاری مسابقات لیگ برتر و دسته اول را با تردید روبرو کرده است. سعیدی اما گفت: «الان و با شرایط فعلی هیچ صحبتی از لغو لیگ نیست».

مسابقات فوتبال ایران از اسفند سال گذشته متوقف شد. ستاد مقابله با کرونا هفته گذشته مجوز آغاز تمرینات گروهی تیم‌های لیگ برتر و دسته اول را صادر کرد. تا به حال در فاصله ۱۰ هفته تا پایان مسابقات لیگ برتر پرسپولیس تهران با فاصله ۱۰ امتیازی در صدر جدول قرار دارد. سپاهان اصفهان، استقلال تهران، تراکتورسازی تبریز نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

چند باشگاه پیش از این خواستار تعطیلی کامل لیگ بدون معرفی قهرمان و تیمهای سقوط کننده به لیگ پایین‌تر شده بودند. سازمان لیگ برتر فوتبال و چند باشگاه اما خواستار برگزاری مسابقات بدون حضور تماشاگر هستند.

منبع: سایت رادیو زمانه (مستقر در هلند)، ۲۴ ماه مه ۲۰۲۰
تصویر: از تمرینات تیم فوتبال سایپا البرز