نخستین گام نمایندگان مجلس برای حل مشکلات کشور

گزارش خبرگزاری «ایکنا»

حسین جلالی، نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ایران، با پیشنهاد ختم روزانه کل قرآن از سوی نمایندگان مجلس یازدهم، گفت: صفحه اول و دوم برای آقای قالیباف، رئیس مجلس، در نظر گرفته‌ شده است.

جلالی افزوده است: براساس این پیشنهاد به هر نماینده روزی دو صفحه از این کتاب الهی اختصاص می‌یابد و بنا داریم از جلسه روز یکشنبه این کار را آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه قصد دارد ختم روزانه قرآن در مجلس را از فردا یکشنبه آغاز کند، تصریح کرد: می‌توانیم تقریبا روزانه یک ختم کامل داشته باشیم. لذا در حال تقسیم صفحات قرآن بین نمایندگان براساس حروف الفبا هستم و به ترتیب صفحات ابتدایی هر نماینده را برای وی ارسال می‌کنم تا از یکشنبه، ۱۱ خرداد‌ماه، این برنامه آغاز شود.

نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: ثواب اولین ختم قرآن به روح بلند امام خمینی، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، هدیه می‌شود و به ترتیب هر ختم قرآن به ارواح یکی از بزرگان از جمله شهید سردار سلیمانی و شهید مدرس هدیه خواهد شد.

کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی به پیشنهاد ختم روزانه کل قرآن در مجلس واکنش های متفاوتی نشان داده‌اند.

عباس عبدی، اصلاح طلب مثلا مستقل از حکومت در اين مورد نوشته است:
یکی از نمایندگان جدید در مجلس پیشنهاد ختم روزانه قران توسط نمایندگان را داده و جزییات طرح را نیز اماده کرده که صفحه اول و دوم قران سهم به رییس مجلس شده است. در پی این اقدام برخی از فعالان اصولگرا آن را نقد کرده‌اند. در حالی که به نظر می‌رسد این نقد وارد نیست. به این دلیل که اینها در همین حد اشنا به اولویت‌های امور عمومی و راه‌حل‌های ان هستند. بعلاوه این کار حداقل ثواب دارد بقیه کارها که احتمالا چنین ثوابی هم نداشته باشد اگر عقاب نداشته باشد. به نظرم این اقای نماینده بسیار صادقانه عمل کرده و حتی انتظار حامیان اصلی خود را نیز شناخته و براورده کرده است. بنابر این به نظر بنده هیچ اقدام‌ نامتعارف و غیرمنتظره‌ای انجام نداده است. و از این پس شاهد طرح‌های مشابهی در همین چارچوب خواهیم بود.

۱۳ خرداد ۱۳۹۹ – June 2nd, 2020