امریکا مجموعه ای از جنگنده های f-35 را به خاورمیانه اعزام کرد

به گزارش شبکه فاکس نیوز به نقل از برخی مسئولان امریکایی در نیروی هوایی ارتش امریکا مجموعه ۴۲۱ رزمی شامل جنگنده های f-35 اخیرا پایگاه هوایی هیل در ایالت یوتا را به سمت پایگاه هوایی الظفره در امارات متحده عربی ترک کرد.

مسئولان نیروی هوایی پیوستن مجموعه جنگنده های f-35 به عملیات های رزمی را ماموریت جدیدی برای این جنگنده ها عنوان کردند و گفتند این سومین بار است در طی یک‌سال گذشته در خاورمیانه این نوع جنگنده ها فراخوانده می شوند.

شبکه فاکس نیوز گزارش داد با توجه به کاهش عملیات ها علیه داعش در منطقه و طالبان در افغانستان به نظر می رسد مسئولیت این جنگنده ها فقط بر آموزش و پشتیبانی و همراهی کشتی ها خلاصه شود.

جنگنده های f-35 دارای توانایی اختفا از دید رادارها و حمل سلاح های هوشمند هستند و از پیشرفته ترین جنگنده های نیروی هوایی امریکا و جهان به شمار می رود. این جنگنده ها همچنین امکان رصد و مراقبت دشمن و اختلال در رادارها از مسافت های دور را نیز دارند.

سنجش از دور یکی دیگر از توانایی های این جنگنده هاست که دارای پوشش ۳۶۰ درجه ای میدان های جنگ است و امکان هدف قرار دادن اهداف زمینی بدون خطر نزدیک شدن به آن ها را دارد.

منبع: سایت عراقی میدل ایست نیوز به زبان فارسی، ۱۳ ژوئن ۲۰۲۰