کارخانه لنج‌سازی بوشهر دچار آتش سوزی شد

کارخانه لنج‌سازی بوشهر واقع در محله «تنگک» دچار آتش‌سوزی گسترده شد. برخی خبرهای تایید نشده نیز از آتش‌سوزی نمایندگی شرکت سایپا که در مجاورت کارخانه لنج‌سازی واقع شده، حکایت دارد. علت حادثه هنوز مشخص نیست و عملیات مهار آتش ادامه دارد.

بنا به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا، چهارشنبه ۲۵ تیر حدود ساعت ۱۳ بعدازظهر کارخانه لنج‌سازی بوشهر دچار حریق شد. جهانگیر دهقانی، مدیرکل بحران استانداری بوشهر این آتش‌سوزی را تایید کرد: «به محض اطلاع از وقوع حادثه سریعاً و با هماهنگی صورت گرفته تمامی دستگاه‌ها به محل حادثه اعزام شدند.»

به گفته مدیرکل بحران استانداری بوشهر آتش تقریبا تحت کنترل قرار گرفته است «ولی به دلیل گستردگی آتش و سرعت باد امکان پیش‌روی وجود دارد.» هنوز علت این آتش‌سوزی گسترده در کارخانه لنج‌سازی بوشهر و میزان خسارت‌های به وجود آمده مشخص نیست، اما جهانگیر دهقانی از سوختن تعدادی از لنج‌ها خبر داده است:

«علت حریق نیز هنوز مشخص نیست و باید کنترل اطفاء به طور کامل انجام شود و پس از آن بررسی و اعلام خواهد شد. جنس لنج‌ها فایبرگلاس است و حدود ۵ تا ۷ لنج دچار خسارت شده اند. البته باید پس از اطفای کامل حریق نسبت به بررسی و ارزیابی دقیق اقدام و سپس اعلام شود.»

آتش‌سوزی‌های سریالی در هفته‌ها و ماه‌های گذشته در سراسر ایران به وقوع پیوست. این آتش‌سوزی‌ها در سه حوزه شهری، صنتعی و طبیعی، از مراکز درمانی گرفته تا پارک‌ها، کارخانه‌ها، مراکز نظامی و جنگل‌ها رخ داده است. علت بسیاری از آنها همچنان نامشخص است و مقام‌های مسئول از اعلام علت یا علت‌های این آتش‌سوزی‌ها خودداری می‌کنند.

منبع: سایت رادیو زمانه (مستقر در هلند)، ۱۵ ژوئیه ۲۰۲۰
تصویر: کارخانه لنج‌سازی تنگک در حال آتش‌سوزی