انتقال محمد نوری زاد به بخش بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان طالقانی

فاطمه ملکی، همسر محمد نوری‌زاد، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین و از امضاکنندگان بیانیه ۱۴نفر، در یک فایل صوتی که به دست زمانه رسیده از انتقال همسرش به بخش اورژانس ویژه بیماران کرونایی در بیمارستان طالقانی تهران خبر داده و اعلام کرده همسرش در روزهای اخیر چندین بار به‌دلیل مشکلات قلبی دچار بیهوشی شده است.

ملکی در این فایل صوتی با اشاره به وضعیت نامناسب ناشی از ازدحام جمعیت بیماران کرونایی در بخش اورژانس این بیمارستان می‌گوید علیرغم اینکه موفق به دیدن همسر خود شده، مأموران امنیتی از ملاقات حضوری آنها جلوگیری کرده و گفته‌اند که این زندانی سیاسی «ممنوع الملاقات» است.

پزشکان و کادر درمانی بیمارستان طالقانی اما با هماهنگی مسئولان زندان اوین به همسر محمد نوری زاد اعلام کرده اند که نیازی به انجام «تست کرونا» برای این زندانی سیاسی نیست.

او در این فایل صوتی، خطاب به مسئولین حکومت جمهوری اسلامی از آنها پرسیده: «اگر مسئولین کرونا بگیرند یا دچار بیماری‌های دیگر شوند آنها هم در بخش بیماران کرونایی بستری خواهند شد؟»

فاطمه ملکی برخورد نهادهای امنیتی و مسئولان زندان با زندانیان سیاسی در ایران از جمله نرگس محمدی، زندانی سیاسی محبوس در زندان زنجان که اخیرا به کرونا مبتلا شده را «شرم آور» توصیف کرده است.

محمد نوری‌زاد، پیشتر و در تاریخ ۱۵ تیرماه جاری، در پیامی صوتی به فرزندش علی نوری‌زاد، از احتمال انتقال خود از زندان اوین به زندان تهران بزرگ (فشافویه) یا یکی از بازداشت‌گاه‌های امنیتی تحت نظارت وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران خبر داده و اعلام کرده بود که این انتقال احتمالا به منظور «سر به نیست کردن» این زندانی سیاسی انجام خواهد شد.

در همین زمینه: محمد نوری‌زاد از زندان اوین: مأموران مرا به «سر به نیست شدن» تهدید می‌کنند

او که به‌عنوان یک روزنامه‌نگار، فعال سیاسی و یکی از امضاکنندگان بیانیه ۱۴ نفر و طرح درخواست «استعفای علی خامنه‌ای و گذار از جمهوری اسلامی» شناخته می‌شود، روز ۱۳ بهمن ۹۸ از سوی قاضی دادگاه انقلاب مشهد به ۱۵ سال زندان، سه سال ممنوعیت خروج از کشور و سه سال تبعید به شهرستان ایذه در خوزستان محکوم شده است.

این زندانی سیاسی همچنین در اواسط اردیبهشت‌ماه امسال و پیش از انتقالش به زندان اوین، به‌دلیل فشارهای وارد شده بر او از سوی نهادهای امنیتی، در زندان وکیل آباد مشهد اقدام به خودکشی کرده بود.

منبع: سایت رادیو زمانه (مستقر در هلند)، ۱۸ ژوئیه ۲۰۲۰