موبد زرتشتی آرش کسروی به قتل رسیده است

موبد زرتشتی آرش کسروی و دو همراه او به دست افراد ناشناس به قتل رسیدند. جنازه آنها در شهر ماهان در استان کرمان پیدا شد. آرش کسروی ساکن کالیفرنیا بود و پس از مرگ پدرش از آمریکا به ایران بازگشته بود.
آرش کسروی، موبد زرتشتی، به قتل رسیده است. پلیس آگاهی استان کرمان دیروز شنبه چهارم مرداد (۲۵ ژوئیه) جنازه آقای کسروی و دو همراهش را در شهر ماهان پیدا کرده است.

آرش کسروی سال گذشته پس از درگذشت پدرش از کالیفرنیای آمریکا به ایران بازگشته بود و برای رسیدگی به کارهای انحصار وراثت، ساکن شهر پدری خود کرمان شده بود.

آقای کسروی و دوستانش ۳۱ تیر ماه ناپدید شده بودند. بستگان او که پس از جستجوی خانه او نشانی از آنها پیدا نکردند، به پلیس آگاهی کرمان مراجعه کرده بودند.

تارنمای “هفته‌نامه امرداد” که اخبار و رویدادهای مربوط به زرتشتیان را پوشش می‌دهد، نوشته است که به گفته شاهدان، پلیس آگاهی قتل آرش کسروی و همراهان او را تایید کرده، اما هویت قاتل یا قاتلان و انگیزه آنها هنوز مشخص نیست.

آرش کسروی نزدیک به ده سال پیش همراه خانواده خود به کالیفرنیا کوچ کرده بود و در “درمهر” کالیفرنیا به خویش‌کاری موبدی و برگزاری آیین‌های دینی می‌پرداخت.

آقای کسروی با هفته‌نامه امرداد که از سال ۱۳۷۸ در ایران منتشر می‌شود نیز همکاری داشت و در سال‌های نخست انتشار آن “دبیر گروه مردم” این هفته‌نامه بود.


منبع: سایت صدای آلمان (دویچه وله) به زبان فارسی، ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۰