محمد نوری‌زاد به هشت ماه زندان، شلاق و تبعید محکوم شد

محمدحسین آقاسی، وکیل مدافع محمد نوری‌زاد، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین و از امضاکنندگان بیانیه ۱۴ نفر، در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که موکلش به زندان، شلاق و تبعید محکوم شده است. آقاسی نوشته است: «آقای نوری‌زاد برای حضور جلوی ساختمان دادگاه به ۷۴ ضربه شلاق و ۸ ماه زندان و یک سال تبعید به طبس و به اتهام اشاعه اکاذیب به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. دادگاه به دفاعیات بلاوجه او اشاره کرده در حالیکه وی بسیار گفت اما از خود نگفت، که دفاع تلقی شود.»

وکیل نوری‌زاد همچنین نوشته است که از «برخورد تلخ و گزنده دادگاه» در دادن رأی، فعلاً نمی‌تواند چیزی بگوید. محمد نوری‌زاد به‌عنوان روزنامه‌نگار، فیلمساز، فعال سیاسی و یکی از امضاکنندگان بیانیه ۱۴ نفر و طرح درخواست «استعفای علی خامنه‌ای و گذار از جمهوری اسلامی» شناخته می‌شود.

او روز ۱۳ بهمن ۹۸ از سوی قاضی دادگاه انقلاب مشهد به ۱۵ سال زندان، سه سال ممنوعیت خروج از کشور و سه سال تبعید به شهرستان ایذه در خوزستان محکوم شده است. این زندانی سیاسی همچنین در اواسط اردیبهشت‌ماه امسال و پیش از انتقالش به زندان اوین، به‌دلیل فشارهای وارد شده بر او از سوی نهادهای امنیتی، در زندان وکیل‌آباد مشهد اقدام به خودکشی کرده بود.

منبع: سایت رادیو زمانه (مستقر در هلند)، ۱۸ اوت ۲۰۲۰