تجمع بازنشستگان شرکت نفت در تهران

شماری از کارکنان و بازنشستگان شرکت نفت دوشنبه ۱۷ شهریور برابر ساختمان شرکت نفت در تهران دست به تجمع زدند. پس از آن مقام‌های شرکت نفت در جلسه‌ای به سخنان نمایندگان معترضان گوش سپردند.

بنا به گزارش «اتحادیه آزاد کارگران ایران»، مطالبات کارکنان و بازنشستگان معترض شرکت نفت از این قرارند: حذف نمایندگان تحمیلی مجلس و نیروهای وزارت نیرو از وزارت نفت، به کارگیری اساسنامه تهیه شده از سوی بازنشستگان و شاغلان باتجربه و حقوق‌دانان، استخدام فرزندان تحصیل‌کرده بازنشستگان و شاغلان و سپردن اداره صندوق‌های بازنشستگی به اعضا. همزمان خبرگزاری «شانا»، وابسته به وزارت نفت از برگزاری جلسه‌ای بین نمایندگان بازنشستگان معترض و مقام‌های این شرکت خبر داد.

بر اساس این گزارش، نمایندگان بازنشسته‌های شرکت نفت از مشکلاتی همچون وضعیت بد معیشتی، خدمات بهداشتی و درمانی و کمبود حقوق سخن گفتند و خواهان سهام‌دارکردن بازنشستگان در شرکت شدند. در پایان این نشست، قرار شد که نشست دیگری با حضور محمد مهدی رحمتی، رئیس صندوق بازنشستگی نفت و ﺍﻓﺨﻢ ﺯﺭﻭﺍﻧﯽ، ﺭﺋﯿﺲ ﺻﻨﺪﻭﻕﻫﺎﯼ ﺑﺎﺯﻧﺸﺴﺘﮕﯽ و پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت هفته آینده برگزار شود.

منبع: سایت رادیو زمانه (مستقر در هلند)، ۷ سپتامبر ۲۰۲۰