امارات: با تصمیم به امضای توافق صلح با اسرائیل یک مانع روانی را شکستیم

«انور قرقاش»، وزیر مشاور در امور خارجه امارات اعلام کرد این کشور با تصمیم خود در عادی‌سازی روابط با اسرائیل، یک مانع روانی را شکست.

قرقاش با بیان اینکه توافق «بسیار مثبت» با اسرائیل، نتایج را به دنبال خواهد داشت که ما خواهان آن هستیم، اظهار داشت: به گشایشی راهبردی در روابط نیاز است اما این امر یک شبه اتفاق نخواهد افتاد.

این وزیر اماراتی پیش از مراسم امضای توافق صلح با اسرائیل در کاخ سفید که امشب برگزار خواهد شد، گفت: تعلیق الحاق اراضی فلسطین به اسرائیل، موجب جلوگیری از نابود شدن راهکار دو کشوری خواهد شد.

قرقاش افزود: امضای توافق عادی‌سازی مناسبات بدین معنی نیست که ماموریت به پایان رسیده است بلکه این توافق به معنای ثبات و رفاه اقتصادی بیشتر است، توافق با اسرائیل یک گام رو به جلو در منطقه است و به امارات و منطقه کمک خواهد کرد و موجب افزایش نفوذ این دو خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سیاست کرسی‌های خالی منجر به وقایع فاجعه‌باری برای مساله فلسطین شد، اظهار داشت: میانجی‌گری امریکا تضمینی است برای اینکه تعلیق الحاق اراضی فلسطینی ادامه خواهد داشت.

قرقاش ادامه داد که نمی داند زمان پایان تعلیق الحاق اراضی چه زمان به پایان می‌رسد اما امارات در وضعیت بهتری برای کمک حمایت از مردم فلسطین در سال‌های آتی خواهد بود ولی آنها باید هدایت امور را به دست گیرند.

منبع: سایت عراقی میدل ایست نیوز به زبان فارسی، ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۰
تصویر: انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات