اتحادیه فرآورده‌های لبنی ایران: مردم قدرت خرید کره را ندارند

علی احسان ظفری، رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی‌های فرآورده‌های لبنی ایران، روز جمعه، به خبرگزاری حکومتی کار ایران گفت: اگرچه قیمت کره مطابق قیمت مصوب است، اما به علت نرخ بالا مردم قدرت خرید این محصول را از دست داده‌اند.

او ادامه داد: پس از نرخ گذاری جدید کره و خرید با ارز آزاد تاکنون وارداتی برای این محصول صورت نگرفته است. زیرا قیمت جهانی کره بالا است و دلار به نرخ آزاد برای ما بسیار گران تمام می‌شود. از همین روی واردات کره دیگر مقرون به صرفه نیست. البته قیمت بالا تنها برای وارد کنندگان نیست و مصرف کننده را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی‌های فرآورده‌های لبنی ایران گفت: ابتدا دولت برای واردات کره ارز دولتی اختصاص داد و حالا بدون آنکه تبعات این مساله را بررسی کند ارز را قطع کردند و جایگزینی هم برای کره در نظر نگرفتند. اینطور به نظر می‌رسد که بازار را به حال خود رها کرده‌اند.

او درباره تولید داخلی کره نیز گفت: متاسفانه هم اکنون مشکل شیرخام و علوفه وجود دارد. این شرایط حاصل تصمیم غیر کارشناسی است و عایدی جز زیان جامعه ندارد، ابتدا مصرف کننده سپس صنایع و بتدریج کشور را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

منبع: سایت رادیو بین المللی فرانسه به زبان فارسی، ۴ اکتبر ۲۰۲۰