رییس سازمان محیط‌زیست رژیم ایران: در مقابل ۱۳ میلیون هکتار جنگل و مرتع، آتش‌سوزی در چند هزار هکتار قابل اغماض است

به گزارش منابع خبری در داخل ایرانِ، با وجود تلاش برای مهار آتش در جنگل‌ها و مراتع سربیشه از توابع شهرستان دنا و در پارک ملی دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد، به‌دلیل وزش باد، آتش در این منطقه در حال شعله‌ور شدن است.

به گفته رییس منابع طبیعی بخش پاتاوه از توابع شهرستان دنا، در دوهفته اخیر، سه بار جنگل‌های این منطقه دچار حریق شده است.

همین منبع افزود: در سوم مهرماه نیز آتش مراتع و جنگل‌های روستای کره، سمرون و ابزار را در برگرفت اما پس از پنج ساعت مهار شد.

عیسی کلانتری، رییس سازمان حفاظت از محیط زیست حکومت ایران، با اشاره به آتش‌سوزی‌های گسترده در سال جاری در جنگل ها و مراتع کشور، گفت: در سال جاری حدود دو هزار و ۳۰۰ هکتار از نواحی جنگلی و ۱۹ هزار هکتار از مراتع ما در آتش‌سوزی سوخته است.

عیسی کلانتری، روز دوشنبه ۴ مهر، با اشاره به آتش‌سوزی های مکرر در جنگل‌ها و مراتع ایران گفت: بخشی از آتش سوزی های جنگلها طبیعی و بخشی دیگر غیرطبیعی است. گاهی اوقات رعد و برق سبب وقوع آتش در جنگل ها می شود.

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست رژیم ایران، در عین حال، یادآور شد: اتش‌سوزی‌ها در ایران کمتر بطور طبیعی رخ می‌دهد و عوامل انسانی در بروز آن دخالت دارند.

عیسی کلانتری تاکید کرد: در مقابل ۱۳ میلیون هکتار جنگل، آتش‌سوزی در ۲۳۰۰ هکتار از نواحی جنگلی و ۱۹ هزار هکتار در مراتع قابل اغماض است.

منبع: سایت رادیو بین المللی فرانسه به زبان فارسی، ۸ اکتبر ۲۰۲۰